KDO ZA TO MUZE?
matka
Tato společnost dala dnešní mládeži jen to jediné,práci bez peněz a táhni příjde daší,půjčky které se samy nabízejí,tím padem dluhy,které rodiče zatáhnou.Stát,který nemá mantinely pro sebe nahoře ani pro ty dole,to tak nemůže fungovat.Smutné,vlastně je to vyzva! o přežití!

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
děkujeme za úvodní diskuzní příspěvek i za váš dotaz ve skryté poznámce.
Víte, domnívám se, že každá doba a společnost přinášela specifické nároky na populaci. Nikdy to nebylo ideální a vždy bylo třeba, aby se jedinec s těmito nároky nějak "popasoval". Někdo zvládá snáze, pro někoho to představuje velkou zátěž. Hledání abstraktního viníka za problémy je sice poměrně obvyklé, ale ve většině situací poněkud kontraproduktivní a k pozitivním změnám vede pouze to, když si své vlastní problémy člověk pojmenuje a začne je nějakým způsobem řešit.
Nicméně s ohledem na obsah vašeho dotazu ve skryté poznámce naprosto chápu vaše postesknutí. Zjištění, jak na tom syn je, je pro vás jistě šok. Ale věřte, že nejste zdaleka jediní rodiče, kteří se k takovýmto obtížím musí nějak postavit a pokusit se je řešit. Mohu vás uklidnit, že ve velké řadě případů se dříve nebo později podaří situaci změnit a život vrátit do normálních kolejí. Určitě by bylo rozumné, abyste na problémy nezůstávali sami a vyhledali odbornou pomoc - pro začátek klidně vy, jako rodiče, bez syna - a spolu s terapeutem, který je nestranný a má s touto problematikou zkušenosti, zvolili optimální postup, jak se k synovi chovat a jaké další kroky podniknout, aby syn byl motivovaný k nějaké pozitivní změně. Bohužel, váš dotaz je poměrné stručný, takže vám nejsem schopna dát nějaké konkrétní rady. Nevím, kolik je synovi let, jak dlouho bere, zda s vámi bydlí ve společné domácnosti, zda studuje nebo pracuje atd. Ale všechny tyto okolnosti budete moci zohlednit právě v rámci osobní konzultace, navíc získáte významnou oporu, která je v takto nelehkém období jistě potřebná.
Posílám vám kontakt na dvě organizace ve vašem regionu, které se zabývají poradenstvím pro rodiče a kam se můžete obrátit.
Přeji hodně sil a věřte, že bude lépe.
Kontaktní centrum Ostrava
Adresa: Halasova 16/661
703 00 Ostrava -Vítkovice
Telefon: 595 627 005
Mobil: 602 670 789
http://www.renarkon.cz/new/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=27
FAUST, o.s. - psychosociální poradna a prevence rizikového chování
Bedrnova 1
700 30 Ostrava - Zábřeh
Tel: 602 967 468
Email: faust.ostrava@post.cz
http://www.faustos.cz/kontakt