pervitin
motas
Dobry den! Prosim o radu ohledne me dcery,ktera bere drogy,konkretne pervitin.Zacala zhruba pred rokem snupanim.Jeji vysvetleni bylo,ze potrebuje snizit vahu.Nyni jiz si zacala aplikovat pervitin zilne.Ma trileteho syna a bydli s nami ve spolecne domacnosti ve Sternberku u Olomouce.Doma drogy neuziva.Podle meho mineni nema snahu se lecit.Dekuji za odpoved,popr:nejake doporuceni.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
naprosto chápu, že vás taková situace zneklidňuje, zejména s ohledem na tříletého vnuka. Vaše dcera přešla k intravenóznímu užívání pervitinu a i když doma neužívá, nemá zájem svou situaci nějak měnit. Píšete, že bydlíte ve společné domácnosti, dcera má ve vás jistě velkou oporu. Zkuste s ní ještě v klidu promluvit, zmínit, že pokud se na pervitinu opravdu "rozjede", hrozí riziko, že jí syn bude odebrán z péče a může si přivodit řadu dalších problémů, ať už zdravotních nebo také právních. Asi to nebude jednoduchý ani příjemný rozhovor a určitě by bylo dobré se na něj předem připravit, aby vaše argumenty dceru k nějaké pozitivní změně motivovaly. Doporučila bych vám, abyste se nejdříve zašla osobně poradit vy sama a spolu s odborníky situaci probrala a zvážili jste, jaký další postup z vaší strany zvolit, aby vedl k očekávanému výsledku. Níže vám posílám adresu na kontaktní centrum v Olomouci, které poskytuje poradenství nejen uživatelům drog, ale také jejich blízkým. Zkuste kolegům zavolat a domluvit si konzultaci. Služby jsou bezplatné a pro začátek mohou být i anonymní. V případě, že by vaše dcera byla svolná vyhledat odbornou pomoc, může služby této organizace využít i ona.
Přeji vám hodně štěstí a snad se věci brzy obrátí k lepšímu.
Kontaktní centrum v Olomouci
Sokolská 48
779 00 Olomouc
Tel.: +420 58 52 200 34
kcentrum.ol@podaneruce.cz
http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/kontaktni-centra/kontaktni-centrum-olomouc/