drogy
lejla
Dobrý den, nedávno jsem zjistila, že si můj přítel občas vzal pervitin, od té doby co jsme spolu začali bydlet, tak jednou za měsíc nespal a byl celou noc na PC, samozřejmě se mi to zdálo divný, ale jednou jsem ho při tom načapala ... od té doby mu nemůžu věřit, sám mi řekl, že mu klidně můžu dělat testy, že to k životu nepotřebuje, takže se ptám na ty testy, četla jsem, že to v těle zůstane max. týden, takže když budu chtít udělat krevní testy na drogy a on si pervitin nevezme týden před tím, tak nic nezjistím ? jak to teda můžu ohlídat ? je nějaký způsob ? děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
k dispozici máme orientační údaje poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří, s prokazatelností u Pervitinu je to takto :
detekce moč = 3 až 21 dní ( při občasném užití do týdne )
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = jako u krve
Vždy, ale záleží na několika dalších aspektech, jako je především intenzita předešlé konzumace, kvalita konkrétní drogy a také na organismu, jak dalece je schopen s procesem odbourávání rychle vypořádat. Proto nikdy nelze s přesností předem určit, kdo kdy bude již zcela beze stop. Vždy je to velmi individuální záležitost.
Pokud máte podezření, že Váš přítel je konzumentem pervitinu, doporučuji si přečíst podrobnější informace na tomto webu = rubrika Stimulační drogy = podrubrika Pervitin...
Také bych doporučila, než cokoli podniknete zajít se osobně poradit, jak v této situaci vhodně pokračovat dál. Pokud opravdu Váš přítel drogy bere a není ochoten Vám i sobě své potíže přiznat, nebývá to pak zrovna snadné. Jediný možný nástroj v těchto momentech je pak komunikace, na kterou obvykle nemotivovaní nechtějí moc přistoupit...proto znova doporučuji navštívit nějaké zařízení a o všem se konkrétněji poradit.
Netuším, odkud jste, ale pokud máte v dosahu Prahu, můžete se přímo obrátit na kolegyni, která se specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 739 268 527, 284 824 234
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00 ( vše bezplatně )
pro více info o zařízení se můžete podívat sem www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče PPR )
Zdali žijete někde jinde, tak buďto napište Vám dobře dostupná města a já Vám vyhledám jiné vhodné odborné zařízení nebo se sama můžete podívat sem www.drogy-info.cz = v rubrice Mapa pomoci = zadat kraj = město = Kontaktní centrum, vyberte si to, které Vám bude lokalitou nejlépe vyhovovat. V této databázi jsou veškerá Kontaktní centra v celé ČR.
Zatím se mějte hezky. Pokud budete mít chuť, můžete nán napsat, jak se situace dále vyvíjí. Hodně sil, ať to dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.