haloperidol
suzie
dobry den prosim o radu .vcera vecer jsem omylem uzila kapicky haloperidol richter ktere tu mame pro dedu. uz od vcerejsiho vecera mam krece v obliceji a panicke stavy. prosim poradte co mam ted delat??

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
je velmi pravděpodobné, že stav, který zažíváte, během několika hodin odezní. Poločas vyloučení haloperidolu je cca 24 hodin (resp. 16-32 hodin) od užití. To znamená, že jestli jste užila lék včera večer, během dnešního večera se začne stav lepšit. Během druhého dne by se měl zcela upravit. Kdyby se tak z nějakých důvodů nestalo, bylo by dobré vyhledat lékaře a situaci s ním konzultovat. Pravděpodobně by Vám předepsal jiný lék, který křeč v obličeji uvolní. Stejně tak nejspíš odezní i panické stavy - jestli jimi jinak běžně netrpíte. Pravděpodobně jste se i Vy sama vystresovala z užití zmíněného léku a tím se udržujete v napětí.
Zkuste se uvolnit, vyčkat do zítřka, a v případě, že se stav nezmění, vyhledejte lékaře.
V situacích, kdy dojde k náhodnému užití podobného typu léku, je však třeba být obezřetný. Ideální je okamžitě se telefonicky obrátit na Toxikologické informační středisko, tel. 224 91 92 93. Jde o linku, kde je možné probrat situaci s odborníkem na otravy. Ve Vašem případě to také můžete udělat, alespoň pro uklidnění duše. Nicméně k takovým situacím by opravdu docházet nemělo - léky je třeba vhodně uskladnit a dobře popsat.
Tak ať vše dobře dopadne.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.