jak říct příteli,že vím,že bere drogy
Katka
Ještě jednou vás zdravím a děkuji za odpověď.Možná Vám budu připadat,že jsem naivní,ale já se chci pokusit příteli pomoc,zřejmě si teď myslíte,že vůbec nevím do čeho jdu a že život s drogově závislým není jednoduchý.To je mi,ale jasné,a proto jsem se obrátila na Vás.Nechci to jen tak vzdát a nechci jeho závislost přehlížet.Bude to velmi těžké,to vím,ale mám odhodlání a sílu a to si myslím,že je důležité.Prosím poraďte jak mu můžu pomoci.Někde jsem četla,že přestat s pervitinem je otázka psichiky,nevím jestli to je pravda.Je to pravda?A také by mě zajímalo jaké jsou abstinenční příznaky a \"dojezd\".Můžete mi o tom říct více?Děkuji.S pozdravem Katka.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
závislost na pervitinu je opravdu především záležitostí psychiky. Z toho důvodu také nebývají žádné fyzické abstinenční příznaky ani výrazné "dojezdové" stavy. Snad kromě zhoršené nálady a v případě abstinence častější nervozity. Psychická závislost je ale mnohem závažnější než ta fyzická. Tělo si odvykne celkem rychle, hlava hůř. závislý člověk musí především sám chtít přestat, musí se k tomu odhodlat on. Vy mu můžete pomoci ve chvílícxh, kdy mu bude psychicky zle, bude mít chutě, aby přemýšlel nad něčím jiným. Bude ale muset změnit svůj životní styl, přestat se stýkat s lidmi, kteří drogy užívají, prodávají atd. Po droze většinou zůstane velká mezera v životě a tu je třeba něčím zaplnit.
Samozřejmě bych Vám přála, aby to přítel zvládl a vyšlo Vám to, ale moc bych na to nesázela, to je pravda. V každém případě je prvním nutným krokem určitá otevřenost, tedy i jasná informace o tom, jestli přítel bere nebo ne a co s tím hodlá dělat. Dokud s ním budete hrát hru na to, že to vlastně nevíte, můžete mu jen těžko pomoct.