pomoc
martina
Dobrý den,beru drogy už dlouho,ale ne pořád.Jenže když už tak už.Asi jsem to minulí týden přehnala...poslední dobou se na to i napiju alkoholu.Samozřejmě perník,houby občas,máky - opiáty.Taky třeba vše dohromady.Je me 25.Jsem z okolí Trutnova.Je mě trochu líp,jen se pořád nemůžu zbavit toho všeho co cítím,když jsem mezi lidmi.mám divný strach i když sem sama a je to na mě poznat.ted jsem týden čistá.Chci se z toho dostat...
.Děkuji Martina

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Jsem ráda, že od předchozí zprávy, kdy to vypadalo na psychotický stav, píšete, že už je Vám líp. Asi jste to ten minulý týden opravdu přehnala... i když pravděpodobně to vyvolala kombinace několika faktorů - toho, že už delší dobu užíváte příležitostně drogy, že užíváte především pervitin a houby (stimulační a halucinogenní drogy mají potenciál vyvolat podobné stavy), že drogy kombinujete a užíváte je nejspíš ve velkých dávkách, taky na to může mít vliv řada dalších věcí (hlavně Váš zdravotní a psychický stav, ale taky třeba čistota užité drogy - obsah různých příměsí bývá v pouličním pervitinu častý). Každopádně to vypadá, že se skutečně jednalo o toxickou psychózu a zřejmě ten stav začíná odeznívat, jestliže píšete, že už se cítíte lépe. Většinou tyto stavy opravdu spontánně odezní, obvykle do 14 dní po posledním užití drog, i když dozvuky mohou chvíli poté ještě přetrvávat. Bohužel psychotický stav má tendenci se opakovat při každém dalším užití drog. Takže Vaše uvažování o tom, že byste s tím chtěla přestat, je celkem na místě.
Píšete, že jste z okolí Trutnova, našla jsem Vám v Trutnově dva kontakty, kam byste se mohla obrátit. První je kontaktní centrum určené přímo uživatelům drog (poskytují mimo jiné i poradenské služby, můžete je využít bezplatně a i anonymně), určitě se Vám rádi budou věnovat a nemusíte se obávat tam zajít, s kolegy mám dobrou zkušenost a mohu doporučit. Druhý kontakt je psychiatrická a psychoterapeutická péče, když by se ty příznaky nějak výrazně zhoršily a bylo by potřeba vyhledat psychiatra.
Přeji hodně štěstí.
Trutnov, Kontaktní centrum a terénní služby, RIAPS Trutnov
Procházkova 818, Trutnov, 541 01
telefon: 499828144, 731441267
Mgr. Ondřej Čalovka
http://www.riaps.cz
Trutnov, Psychiatrie - psychoterapie
Železničářská 506, Trutnov, 541 01
telefon: 604354678
MUDr. Zuzana Ernestová