Amfetaminova psychoza
XOD
Dobrý Den.
Něco přes 3 roky jsem užíval mariuhanu, poslední rok i tvrdé drogy...Asi 7-8 měsíců mám pocit když jsu ve městě ( nebo v prostředí kde je hodně lidí ) popřípadě MHD mám pocit že o mě lidé mluví nebo se mi smějí a podobně... Od Května to azčalo být neůnostné, bojím se vycházet mezi lidi, jezdit autobusem... Často mívám deprese a sluchové halucinace... Jedná se o Amfetaminovou psychozu, schyzofrenii nebo sociofobii ?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
takto po internetu vám, bohužel, diagnózu nikdo se stoprocentní spolehlivostí nestanoví. Ale řekla bych, že ta toxická (amfetaminová) psychóza je dosti pravděpodobná varianta. Neuvádíte, jak jste na tom s užíváním psychotropních látek v současné době, ale pokud aktuálně berete, nějaké zlepšení vašeho psychického stavu nelze příliš očekávat. Obávám se, že spíše naopak. Každopádně by to chtělo abstinovat, potíže by měly odeznít. Pokud by se tak nestalo a nebo pokud již drogy neužíváte a problémy stále trvají, doporučila bych vyhledat co nejdříve lékaře-psychitra. Tyto stavy lze za pomoci medikace a psychoterapie zaléčit.
Takže mé doporučení zní neprodleně začít abstinovat a případně vyhledat odbornou pomoc.
Pokud by se vyabstinování nějak nedařilo, můžete se obrátit na nejbližší kontaktní centrum. Nejen že vám s tím budou umět pomoci, ale mohou vám také doporučit konkrétního lékaře-psychiatra ve vašem regionu, který má s léčbou podobných stavů zkušenosti. Nejbližší kontaktní centrum u vás si můžete vyhledat na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Služby zde jsou bezplatné a mohou být i anonymní.
Přeji hodně štěstí a ať je brzy lépe.