pomoc
martina
cau asi trpim psychozou nevim ale mam pocit ze vim co se stane v blizke budoucnosti taky se to stalo vsichni kolam me se o me bavi a do oci me to nereknou.taky kazdej zacne kaslat kdyz ma vidi.myslela jsem na nehodu a vybouraly se dve auta asi za pet vterin ted uz je to lepsi taky sem pomyslela na nácky a do pul minuty staly vedle me.asi sem otevrela dvere a chci je zase zavrit,nemam uz silu.tri dny sem byla zavrena doma bala jsem se neco spatnyho stane jem co na to pomyslim.potrebuji radu jak z toho ven.diky martina

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o sebe obavy a že byste s tím, co prožíváte, ráda něco udělala. To, co popisujete, se mi také jeví jako příznaky psychotického stavu (především pocit, že o vás všichni mluví, aniž by Vám to řekli, že když na něco pomyslíte, že se to stane, že jste několik dní zavřená doma, aby se nestalo něco špatného,..). Nevím, zda má ten stav něco společného s drogami, to neuvádíte. Mě to připadá jako popis toxické psychózy po užívání stimulačních drog (zejména pervitinu) nebo halucinogenů. Obvykle po vysazení drog takový stav spontánně do několika dní odezní. Pokud neodezní a potíže přetrvávají i po cca týdnu až dvou, tak je rozumné vyhledat psychiatra, protože jinak se s tím psychika bude vyrovnávat dost obtížně. Navíc mají tyto stavy tendenci se při každém dalším užití drog vracet. Takže i když pak člověk nějakou delší dobu abstinuje, obtíže zmizí, tak je dost pravděpodobné, že se opět objeví, jakmile se drogu opět vezme.
Ovšem psychotické stavy mohou u disponovaných osob propuknout i bez užití drogy, pak obyčejně bez lékařské pomoci neodezní.
Takže závěrem - pokud to, co prožíváte, je důsledek užívání drog, tak by to mělo odeznít samo. Pokud to samo nezmizí, napište znovu a já bych Vám mohla doporučit, kam se obrátit pro odbornou pomoc. Pokud Váš stav není důsledek užití/užívání drog, drogy neberete, a přesto se Vám tohle děje, tak bych vyhledala odbornou pomoc na Vašem místě hned. Napište mi, odkud jste, a já bych Vám mohla někoho vhodného doporučit.
Zatím držím palce.