závislost u dítěte
Kristina
Dobrý den, chtěla bych vás požádat, pokud je možno, o kontakt na odborníka, který by nám pomohl řešit závislost na cukru u dítěte. Předem děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o holčičku obavy a že se jistě jedná (přinejmenším zdraví) ohrožující stav. Abych se přiznala, také jsem se s něčím podobným nepotkala. Asi bych se na Vašem místě zkusila obrátit na centra, kde se spíše než závislostí na drogách zabývají poruchami příjmu potravy, kam by problém spadal asi lépe. Pokusila jsem se Vám najít dostupná zařízení v Praze (mimo Prahu a velká města je specializovaná pomoc bohužel obtížně dostupná), zkuste tam zavolat a objednat se. Určitě budou lepšími odborníky na tuto záležitost než my, kteří se zabýváme spíše dospělými a dospívajícími, kteří mají potíže s braním drog.
Sdružení Anabell
Občanské sdružení Anabell vzniklo v roce 2002 a nabízí pomoc a podporu osobám, postiženým i ohroženým poruchami příjmu potravy hledat a nalézat východiska k řešení problémů, spojených s neplnohodnotným nebo nevhodným stravováním.
Na webu je kontakt na bezplatnou krizovou linku a také je tam možnost internetového poradenství.
http://www.anabell.cz/index.php/anabell-praha
(Informace o kontaktním centru sdružení, kde mohou získat pomoc jak osoby s poruchami příjmu potravy, tak jejich rodiče a blízcí, služby jsou zdarma, je potřeba se předem telefonicky objednat).
http://www.anabell.cz/index.php/anabell-praha/kontakty-na-odbornou-pomoc
(Informace a kontakty na další odborníky zabývající se poruchami příjmu potravy v Praze a okolí)
Držím palce a doufám, že jsme aspoň takto pomohli.