zdraví
jan
dobrý den....je možné, aby se tělo po dlouhodobém užíváni alkohou zregenerovalo...jsem žena a poslední 3 roky piju celkem dost a bojim se, že už je pozdě přestat, že mě stejně nemine trest, za to jak si ničim tělo.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
jak moc je Váš organismus nadměrnou konzumací zatížen a poškozen, bohužel takto přes internet my nepoznáme. Také na tuto otázku nelze odpovědět nějakou obecnou odpovědí...jsou případy, kdy závislé osoby, které se rozhodnou pro abstinenci jsou za pár měsíců po fyzické stránce v pořádku, bohužel u některých jsou následky nadužívání dlouhodobé či dokonce trvalé...
Nelze ale touto cestou učinit nějaký objektivní závěr či určit případnou diagnosu. Rozhodně doporučuji se obrátit na lékaře, nejlépe psychiatra specializujícího na problematiku závislostí a vše řešit s ním. Ten Vás může odkázat na další případná vyšetření ( např.internistou ) pokud uzná, že je to zapotřebí apod..
Rozhodně i kdyby se ve Vašem případě objevili nějaké zdravotní potíže spojené s konzumací alkoholu ( např. zvýšené jaterní testy ), vždy je mnohem lepší zdravotní stav udržet a stabilizovat pokud budete abstinovat nežli když budete pokračovat v pití alkoholu dál.
Pokud nevíte na koho se u Vás obrátit, tak napište ještě jednou a my Vám rádi konkrétní odborné zařízení doporučíme. Ničeho se nebojte, rozhodně neste jediná, komu se alkohol vymknul kontrole. Čím dříve začnete svou situaci řešit, tím dříve máte šanci se dát do pořádku, jak po fyzické stránce, tak po psychické...
Držím palce, přeji hodně sil a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.