pokračování-drogy a dítě
eva
Jsem z Ol, je mi 25let, přítel také bral drogy něco přes rok, ale také se snaží abstinovat už 3 dny.Já vím, není to dlouho, ale oceňuji to. Já bydlím u mamky a přítel sám. Teď sháníme byt, kde bychom mohli bydlet spolu a popř. i s malým. Ještě nevím jak se rozhodneme. Zajímalo by nás totiž jestli může být dítě nemocné když se narodí nebo nějakým způsobem postižené (myslím si, ale že může a proto se stále přikláním k tomu, že si ho nechám vzít) i když mi to trhá srdce. Nevím totiž jestli přítel zvládne abstinovat, je totiž pro něj důležité, když jsme spolu, protože když je sám v bytě nebo někde jinde, nezvládá docela svou situaci nedat si drogu. Radila jsem mu léčbu, alespoň ambulantní, ale nechce. Říká, že to zvládne sám. No tak proto se na něj nemohu spolehnout a nechci pak zůstat sama s dítětem jako svobodná matka. Jsem ze spořádané rodiny, nikdy nebyly nějak velké problémy, až na rozvod rodičů, ale to proběhlo v klidu. Jinak už si hledám práci a přítel říkal, že začne asi do měsíce, ještě odpočívá a stále spí, to já už mám naštěstí za sebou:-).Tak děkuju moc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Nevím, jak na tom nyní jste, jak jste se s těhotenstvím rozhodla... Vaše rozhodnutí, ať je jakékoliv, nehodnotím a nechci soudit. Je to jen Vaše volba, jak sama píšete, na přítele se moc spolehnout nemůžete. Možná by nebylo od věci se o tom poradit s někým z odborníků... měla byste možnost se lépe zorientovat v tom, co vlastně chcete a jak by budoucnost měla vypadat. Píšete, že máte strach, že by dítě mohlo být nějak postižené - píšete nicméně, že abstinujete - pokud by Vám to vydrželo, tak by dítěti neměla hrozit závažnější rizika. Bydlíte u matky, takže zázemí také máte. Píšete, že byste nerada zůstala jako svobodná matka, protože přítel jako budoucí otec není nejspíš zrovna perspektivní. Abstinuje velmi krátkou dobu, abstinenci moc sám zjevně nezvládá, pokud není ve vaší přítomnosti a nemá Vaši podporu - ale léčbu odmítá s tím, že to sám zvládne (realita je ovšem zjevně jiná). Nemá práci a bude si jí teprve hledat. Zároveň ale píšete, že uvažujete s ním o společném bydlením i s dítětem. Mám trochu pocit, že v tom máte sama dost chaos a asi by stálo za to si to nějak uspořádat, jak byste to vlastně chtěla mít.
Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit nějaké kontakty, kam se obrátit, abyste si o tom mohla přinejmenším jednorázově a nezávazně promluvit.
Zatím přeji hodně štěstí a napište, jak to s Vámi vypadá.