Drogová závislost
Carella
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o radu. Máme podezření, že náš dospělý příbuzný bere drogy - stále by jen spal, hodně jí, velká útrata peněz, nedodržování domluvených věcí. Na naše dotazy reaguje, že žádné drogy nebere a na testy jít nechce.
Jak mu můžeme pomoci, když sám nechce.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
nejdříve ke skryté poznámce :
no, neumím si moc dobře představit, jakým způsobem byste dotyčnému tajně odebírali moč...pokud je tato osoba opravdu závislá na nelegálních drogách, oznámení policii nic nevyřeší, samotné užívání drog není u nás v ČR trestným činem. Nástup na léčení je podmíněn dobrovolným vstupem, jelikož léčba samotná je založena především na motivaci a spolupráci závislých osob. Nařízené léčby na základě soudních rozhodnutí, jsou pouze ve výjimečných případech a mají své přesné postupy.
Zdali máte podezření na distribuci drog, rozhodně než cokoliv podniknete, bych doporučila se nejdříve o všem osobně poradit...Osobní kontakt je v tomto směru zcela nejúčinnější.
Bohužel, ve Vašem dotaze není uvedeno žádné město, nemohu Vám tedy poskytnout kontakt na konkrétní zařízení, kam byste mohli případně zajít. Buďto můžete napsat ještě jednou a uvést města, která máte dobře dostupná nebo si kontakt můžete vyhledat sami zde www.drogy-info.cz. V Rubrice Mapa pomoci - zadat kraj - město - Kontaktní centrum. Ty ve svých službách nabízí mimo jiné i bezplatné, nezávazné a lze i anonymní poradenství blízkým osobám uživatelů nelegálních drog. Vyberte si to, které Vám bude lokalitou nejvíce vyhovovat.
Pokud je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit přímo na kolegyni, které se specializuje na práci s rodiči a dalšími blízkými osobami uživatelů nelegálních drog. Kontakt a informace o této poradně naleznete zde www.sananim.cz ( zadat Poradna pro rodiče PPR ). Kontaktní osoba Mgr. Štěpánka Čtrnáctá. I zde jsou veškeré služby bezplatné a je třeba se nejdříve na konzultaci objednat.
Zatím se mějte hezky, pevně věřím, že se Vám s kolegy podaří nalézt řešení jak situaci vhodně řešit dál. Také doporučuji si pročíst informace o jednotlivých typech drog a jejich účincích pro srovnání s Vámi odpozorovanými projevy ( zde na tomto webu ).
S pozdravem Markéta K.