Pervitin následky
Pavel23
Dobrý den.zajímalo by mě jaké zanechává pervitin následky.Už tady byl podobný dotaz.I já jsem si dával perník příležitostně,párkrát jsem to ale přehnal a měl psychotické stavy.Už 3 roky jsem perník neměl.Na internetu je uvedeno,že v americe vědci zjistili že metamfetamin nenávratně poškozuje centrální nervovou soustavu.Mám obavy,že se mě to týká,psychicky na tom nejsem zrovna dobře.mám se obrátit na lékaře?Děkuji za reakci.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
pokud se dlouhodobě necítíte psychicky dobře, je skutečně nejrozumější obrátit se na lékaře-psychiatra. Je možné, že vaše problémy souvisí s užíváním pervitinu v minulosti, ale s jistotou se to takto po internetu nedá určit. Je pravda, že některé studie potvrzují možnost trvalých poškození CNS při užívání metamfetaminu, řada poškození se však s abstinencí upravuje. Ale to bych teď na vašem místě příliš neřešila. Podstatné je, že se delší dobu necítíte psychicky v pořádku a bylo by fajn s tím něco dělat. Ráda bych vám doporučila konrétního specialistu, ale neuvádíte, odkud jste. V Praze byste se ideálně mohl obrátit na CADAS-ambulantní služby, Spálená 12, Praha 1, telefon 222 924 245, MUDr. Minařík.
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Pokud to máte do Prahy daleko, můžete si vyhledat nejdostupnější AT ambulanci na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
Nějaké další info k metamfetaminu nejdete např. tady:
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2873/Ucinek-metamfetaminu-MA-na-bunecne-urovni-v-ramci-CNS
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-Uvod.html
Jinak ke třem letům abstinence vám gratuluji a věřím, že se v brzké době budete cítit lépe.