Bratr nejspíš bere drogy
retez
Dobrý den.
Jsme už v koncích. Můj 15-ti letý bratr nejspíš bere drogy. Přez noc nespal již několikrát doma a nechce říct kde byl. Chová se jako blázen, už i párkrát napadl tátu, když se to s ním snažil řešit. Dokonce mu vyhrožoval že ho zabije. Začal se nedávno kamarádit s nějakým klukem (o kterém se říká, že bere). Doma zmizelo pár jeho věcí (mp3...)a on neví kde jsou. Dnes utekl z domu a ym nevíme co máme dělat. Rodice to s ním prostě nevyřeší, nedá se s ním normálně mluvit. Táta šel na policii. Vůbec nevíme co dělat, co se stane.
Můžete mi prosím na mail poradti jak postupovat, co dělat?
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že Váš 15letý bratr se přátelý s člověkem, který pravděpodobně užívá drogy. Navíc pozorujete na bratrovi i další změny v chování - je agresivní , dokonce několikrát napadlo otce, chová se jako blázen, několikrát nespal doma a odmítá Vám říct, kde tráví čas a včera utekl z domu. Navíc se Vám doma ztratilo pár věcí - např. MP3 přehrávač, a bratr tvrdí, že o tom nic neví. Vy se nespíš domníváte, že je prodal, nebo něco podobného.
Po včerejším útěku jste se rozhodli obrátit na policii. Nejspíš už tedy víte, jak postupovat v této věci - kdy je možné např. vyhlásit po bratrovi pátrání.
Ptáte se, jak postupovat.
Pokud jde o právní otázky - vyhlášení pátrání, umístění 15letého do léčby proti jeho vůli apod., můžete situaci konzultovat s Právní poradnou A.N.O. (tel./zázn: 222 582 932). Stejně tak bych Vám ale doporučila obrátit se na poradnu pro rodiče a blízké. V Praze jich je hned několik - např. Poradna pro rodiče o. s. SANANIM (tel.: 284 824 234, GSM: 739 268 527, kontakt a další info na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-%28ppr%29.html). Nejen, že se v takové poradně seznámíte s tím, jaké možnosti v tuhle chvíli máte Vy, případně Váš bratr, ale budete moci dát volný průchod emocím (strachu, obavám, lítosti, pocitům viny atd.) a společně se celá rodina dohodnout na postupu, který teď vyzkoušíte.
Nebude to však jednoduché a nečekejte žádné zázračné a rychlé řešení. Bude to chtít hodně sil, trpělivosti a pevné nervi od Vás ode všech.
Držím palce.
Kdyby se Vám nehodil kontakt na poradnu v Praze, napište odkud jste a která větší města jsou pro Vás dostupná, nebo se sami podívejte na www.drogy.net do rubriky "Kde hledat pomoc".
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.