zavislost
petr
dobry den, mam 24 leteho syna, ktery uziva drogy a ma problem se zapojit do bezneho zivota ( neni schopen se sam zivit, pobyl i s psychozou v psychiatricke lecebne, odkud utekl ).
Nastesti jeste neprovedl nic tak vazneho, aby skoncil v kriminale, ale i to se bohuzel muze stat, pokud bude drogy uzivat dale.
Moje kamaradka poslala sveho drogove zavisleho potomka do komunity stejne zavislych, kde se vsichni spolecne staraji sami o sebe. Pry mu tento pobyt pomohl se zavislosti zbavit. Je to pry pouze dobrovolne, ale asi to prinasi vysledky. Mohu se zeptat, kde tyto komunity jsou a jak se tam da prihlasit? Po mych zkusenostech si drogove zavislí sami nepomuzou a bylo by dobre je nejak popostrcit na ceste k NEUZIVANI JAKYCHKOLIV LATEK, ktere je cini zavislymi na jejich uzivani a na jejichz prodeji tezce vydelava nekdo jiny, vcetne tohohle statu ( alkohol, tabak ). Mimochodem sam jsem prestal uplne pit alkohol a kourit cigarety a je to SUPER. Diky za odpoved pouze na e mail Petr

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
odpovědi poskytujeme pouze přes tento web, nikoliv přes e.mail. Kontakty na terapeutické  komunity Vám poskytne jakékoli kontaktní centrum (centrum pro uživatele drog, která jsou ve všech větších městech, která nabízí mimo jiné pomoc uživatelům drog při zprostředkování léčby, stejně jako jejich rodičům a blízkým ). Stejně tak je najdete např. na stránkách www.drogy.net v sekci Kde hledat pomoc:
http://www.drogy.net/databaze-kontaktu/
typ služby - léčby - terapeutické komunity.
Ke kontaktům a informacím o certifikovaných komunitách (splňujících standardy pro léčbu závislosti dané Radou vlády pro koordinaci protidrogové politiky) se dostanete na stránkách www.terapeutickekomunity.org.
Vzhledem k tomu, že je léčba v podobném zařízení vázána na dobrovolnost, bylo by dobré, kdyby o ni měl zájem hlavně Vás syn. Je velmi pravděpodobné, že před samotným nástupem bude muset absolvovat detox a také několikrát mluvit s tím, kdo má nástup do konkrétní komunity na starost (pravděpodobně v kontaktním centru) a nejspíš po něm budou chtít, aby napsal žádost o léčbu spojednou s životopisem.
Když dítě (byť 24 leté) užívá drogy, často to nesou velmi těžce právě rodiče. Nenapadlo Vás samotného obrátit se na odborníky? Kdybyste o kontakt stál, napište, jaká větší města jsou Vám dostupná a nebo se podívejte na výše uvedeném odkazu na poradny.pro rodiče a blízké.
Držím palce a přeju hodně sil a trpělivosti.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.