Thc
Kopii
Dobrý den,před 3 měsíci jsem měl Marihuanu a od té doby se nemůžu zbavit dojmu,že nejsem v realitě,což nechápu protože Marihuanu jsem měl jednou,nikdy víckrát a nic jiného taky neužívám. A ještě bych se chtěl zeptat jestli se dá z výtěru z krku poznat také Thc. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ačkoli to není úplně běžné, může se stát, že i jednorázové užití marihuany, (případně jiné látky s halucinogenním účinkem), může u predisponovaných jedinců nastartovat různě závažné psychické potíže. Jestliže se tedy po posledním užití marihuany necítíte úplně ve své kůži a máte pocit, že jste jaksi "mimo realitu" nelze vyloučit, že to s vaším THC experimentem souvisí. Pokud by se to nelepšilo a stav byste vnímal jako obtěžující, bylo by asi rozumné vypravit se za lékařem. Optimálně za psychitrem, který má s léčbou takovýchto  stavů zkušenosti. Zpravidla je lze za pomoci medikace a psychoterapie úspěšně zaléčit.
Píšete, že od svého posledního experimentu před třemi měsíci jste žádné další psychotropní látky neužil, což lze nepochybně považovat za velmi prozíravé, neboť po jejich užití (včetně alkoholu) by se vaše nepříjemné stavy mohly ještě zhoršit. Zkuste se nyní zbytečně nezúskostňovat a své pocity příliš nepitvat. Dodržujte rozumnou životosprávu, věnujte se koníčkům, které vás baví, dbejte na dostatek spánku a dostatečný přísun vitamínů. Můžete vyzkoušet také v lékárně volně prodejný přípravek Magne B6, který se doporučuje při stavech úzkosti a podrážděnosti. V případě, že byste nezaznamenal zlepšení, vypravte se za lékařem. Pokud je pro vás dostupná Praha, můžete zkusit tento kontakt - CADAS, MUDr. Minařík, Spálená 12, Praha 1, tel. 222 924 245. Pokud není, můžete si vhodnou ambulanci dle regionu vyhledat na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci. Do vyhledávání zadejte AT ambulance.
K vaší druhé otázce - zda se při výtěru krku dá zjistit užití THC. THC se dá detekovat také ze slin, doba detekce je max. týden, deset dní, dle intenzity předchozího užívání. Protože však předpokládám, že vám výtěr budou dělat z důvodu bakteriálního vyšetření v rámci zdravotní diagnózy, určitě vás při tomto na THC testovat nebudou.
Opatrujte se a ať je brzy lépe.