pervitin
misa
Dobrý den, mám přítele, který je závislý na pervitinu. Dalo by se říci, že spolu žijem. Já sama pervitin užívám, ale jen když jsem s nim. Je to inteligentní muž, měl vše a o vše přišel. A vím, že je mu to líto. Bohužel s tím, ale nic nedělá. Drogy nevyhledává, ale pokud je mu nabídnuto neodmítne. Jeho nálady jsou nesnesitelné, když jsem s nim dávám si také. Teď jsem se, ale rozhodla vzpamatovat se a dál si v mládí neničit život, ale dokud budu s ním, nepřestanu pervitin užívat. Mé dávky jsou velmi, ale velmi malé. Je pro mě velmi těžké vrátit, vše do původního života a těžce se mi pro to něco dělá. Vím, že když budu bez přítele, že si nedám i to minimum. Větší závislost mám bohužel na svém příteli, i přes všechny hádky a starosti, mu vždy řeknu ať se vrátí. Miluju ho a on mě má taky rád, ale pervitin asi raději. Bez něho mám stavy úzkosti a strašnou chuť na pervitin. I přes minimální dávky pervitinu (šňupnuťím) je u mě asi také vytvořená závislost. Můžu tomu, ještě včas zabránit, než to dojde dál. Jak tomu předcházet?? Jsem jěště moc mládá a moc dobře si uvědomuji, že to není nic, co mi do života pomůže. Moc děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě můžete zabránit tomu, abyste do drog nespadla naplno. Asi pro to ale bude nezbytné opustit přítele. Pokud tedy on nechce opustit pervitin. Celkem dobře jste vystihla, že drogu má možná raději než Vás, to tak bohužel u závislých bývá. Vzhledem k tomu, že i Vy už jste si nějakou psychickou závislost vytvořila, může se chuť na drogy docela dobře maskovat za pocit závislosti na příteli. Co Vás k němu tak táhne jsou dost pravděpodobně právě ty drogy. Bude těžké překonat abstinenční příznaky od obojího, ale rozhodně to teď bude snazší než kdykoli později, kdy už možná nebude tak lehká a bezbolestná cesta zpět. Jestli si chcete zařídit život jinak než mezi dávkami pervitinu, hádkami s přítelem a sháněním peněz, rychle vemte nohy na ramena a utečte z toho. Pokud by se Vám to nedařilo samotné, je možné vyhledat ambulantní pomoc, kde byste udělali plán, jak postupovat a co je třeba překonat.
Takže jen do toho a hodně štěstí!