THC
Olonsa
Mám dotaz, je možné, aby měl syn pozitivní test na THC a přitom Mariuhanu sám nekouřil, ale pohybuje se mezi mladistvými, kteří ji kouří? Může se mu dostat do krve, pokud se k němu kouř dostane a přitom sám ji nekouří? Pokud ano a vyvaruje se styku s nimi, tak jak dlouho bude pozitivní, abych mu mohla udělat test a byl negativní a mohla mu opět věřit?Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
teoreticky je možné, aby v případě, že váš syn delší dobu pobýval v uzavřeném prostoru, kde se marihuana kouřila, měl výsledek testu pozitivní. Jednalo by se však o velmi nízkou koncentraci, která by byla testy zachytitelná krátkou dobu. Takže po pár dnech, maximálně týdnu, by zcela jistě měl být výsledek negativní.
Chápu, že co se týče důvěry k synovi, je to hodně problematická situace. Ale asi si sama uvědomujete, že syna permanentně v budoucnu testovat není úplně optimální řešení. Samotné testování obvykle pro vyřešení takovýchto potíží nebývá z mnoha důvodů dostačující. Je potřeba zohlednit celkovou situaci v rodině, která má řadu aspektů. Např. to jak syn funguje v běžném životě, jak se chová a jaké má zájmy, jak je na tom se zodpovědností a komunikací s vámi a další. V tomto ohledu bývá nejrozumější, zajít to za odborníky probrat osobně a zvážit své další kroky tak, aby řešením problému bylo co nejefektivnější a současně nenarušilo vzájemné vztahy v rodině. Pokud by to pro vás bylo přijatelné, můžete se obrátit na některou z poraden pro rodiče a blízké a nebo na nejbližší kontaktní centrum, která poskytují pomoc rodinám, ve kterých se vyskytl problém s užíváním drog. Nevím odkud jste, takže vám nejsem schopna napsat konrétní zařízení, ale můžete se podívat na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a tam si dle regionu nejbližší kontaktní centrum vyhledat. Pokud by náhodou specializovaný program pro rodiče neposkytovali, určitě vás odkáží na nejbližší vhodné zařízení.
Přeji hodně štěstí.