prestat
kalo
ahoj prosim vas chtel bych se vas zeptat??? beru subutex uz tomu je asi dva roky ale beru ho opacnnim stylem protilecby a to je ze do injekcni strikacky uz mne to ani nebavi ze zacatku to bylo jak na heroinu ale tet to beru jen vuci krizim a bolenim celiho tela je to moc moc moc hnusny sice sem mel krizy jen parkrat nebot subace mam kazdny den ale je to hnus muj kamarad ktery fetoval nejakych 18roku jen subace a herak mi stim pomaha poradil mi ze musim prestat tak ze subutex pomalu vysnizuju na jednu dvoju pod jazyk pred mesicem sem potreboval 18mg dene 2osmicky tetkom beru 8mg a to to mam na tri davky zna se mi to dobry ale jeste nedokazu bez subacu bejt moc mne to mrzi ze sem vubec nikdy ten skurvenej herak vzal?? ale co je to jen buj boj rika se kddyz chces prestat prestanes kdyz nechces neprestanes je to tak diky moc za odpoved diky moc preji krasny den

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
díky za dotaz.
Píšete, že jste začal s heroinem, teď jste na Subutexu, který užíváte injekčně. Snažíte se přestat, ale není to snadné. Před nějakou dobou jste bral kolem 18-16mg denně, dneska jste na 8mg, což je - jak sám říkáte - velmi slušný výkon!!!
Na našich stránkách najdete doporučení našeho lékaře, jak vysnižovávat. Radí, stejně jako Váš kamarád, snižovat postupně a pomalu. Abstinenční příznaky po náhlém vysazení Subutexu totiž bývají velmi nepříjemné a vleklé. Postupným snižováním by se Vám mohlo podařit to nepříjemné alespoň minimalizovat. Návod od našeho lékaře najdete na http://www.drogovaporadna.cz/opiaty/subutex-reg;-(buprenorfin).html, včetně doporučených aktivit, vitamínů, bylinných čajů, homeopatik atd. Zkuste se podívat, třeba najdete něco, co by Vám pomohlo.
Píšete, že si dáváte injekčně 3x denně. Možná by stálo za pokus, vyměnit injekční aplikaci (alespoň některou) za cucání pod jazykem. Zdá se totiž, že injekční aplikace snižuje efekt účinné látky. Ten by měl být při aplikaci pod jazyk dlouhodobý (i několik desítek hodin). Může se stát, že Vám bude při změně aplikace zle po psychické stránce. To může být způsobeno "závislostí na jehle" a celém tom riuálu, který se s užítím pojí. Kdyby to bylo nesnesitelné, vraťte se k původnímu. A nebo svou situaci na rovinu konzultujte s doktorem (máte-li ho), který Vám Subutex píše. Mohl by Vám místo něj napsat Suboxon.
Pravdou je, že domácí detox (to je to, co právě podstupujete) bývá jen málokdy úspěšný. Když už člověk zvládne vysadit (zbaví se fyzické závislost), ukazuje se jako velmi obtížné si znovu nedat (na scénu vstupuje psychická závislost). V tomto směru není od věci vyhledat odbornou pomoc - psychologa, psychiatra, nějaké doléčovací zařízení nebo psychoterapeuta.
Den, kdy jste si poprvé zakouřil heroin, už nejde vzít zpátky. Ale můžete tohle životní období využít k tomu, abyste lépe poznal sám sebe. Podívat se takové minulosti z příma do tváře nebývá snadné a mohli by Vám s  tím pomoci  právě v rámci terapie nebo doléčování. Kdybyste stál o kontakt na někoho, kdo se takovým věcem věnuje, napište, která větší města jsou Vám dostupná.
To už ale hodně předbíhám. Teď jste na 8mg a snažíte se vysadit úplně. Takže Vám držím palce a kdyby se Vám nedařilo, nepropadejte panice. Pořád existuje možnost obrátit se přímo na doktora, který Vám se snižováním poradí (kdyby bylo třeba, pošlu kontakt), a nebo vysadit na detoxu.
Hodně sil.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.