jak to funguje?
M.georgi
dobry den.chci se zeptat jak probiha lecba z opiatu?jsem odhodlany od toho upustit,ale musim pracovat tedy nepripada v uvahu nejaka hospitalizace,ponevadz bych ztratil praci.zajima mne tedy co se vlastne stane,kdyz prijdu do nejakeho centra pozadat o pomoc a jak by to probihalo.nemam vubec poneti jak to funguje a chtel bych vedet co mne ceka abych byl pripraveny.delam to poprve,stejne tak jako do opiatu jsem padl poprve.dekuji za odpoved.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
již jsme spolu přes tuto poradnu komunikovali...ničeho se nemusíte obávat, vstupem do Kontaktního centra ( kontakty v předešlé odpovědi ) se ničemu nezavazujete. Můžete se pouze přijít nezávazně a informativně podívat a popovídat s pracovníkem Káčka. Můžete i zcela anonymně. Ten po rozhovoru s Vámi celkovou situaci vyhodnotí a je pak pouze na Vás, zda případných dalších služeb či léčby samotné využijete či nikoliv...
Uvádíte, že si pobytovou léčbu nemůžete vzhledem k zaměstnání dovolit. Chápu, že se obáváte, o ztrátu zaměstnání atd...nicméně, bylo by dobré zvážit, co je v této chvíli pro Vás opravdu prioritou. Myslím, že byste se měl spíše nejdříve dát do pořádku a po té řešit práci. Nechci ,,malovat čerta na zeď" a rozhodně ne předcházet událostem, ale z naší praxe máme zkušenosti spíše takové, že naši klienti, kteří se snaží ,,zuby-nehty" vyřešit potíže s drogami nějak sami z nějakých důvodů ( např. práce...) dříve či později o své zaměstnání stejně přijdou, jelikož zbavit se drog, zase až tak snadné není...Ve Vašem případě ( závislost na opiátech ), bych rozhodně neriskovala vysazování látky doma. Pokud u Vás už nastoupil i fyzický návyk, mohou během abstinenčního syndromu nastat komplikace. Doporučuji raději vše podstoupit na detoxifikační jednotce, kde je stálý lékařský dohled a díky nasazené medikaci budou Vaše odvykací stavy určitě snesitelnější. I kdyby jste ,,detox" zvládl doma sám, nic tím nekončí...po zbavení se fyzické závislosti nastupuje závislost psychická, která činí další mnohé potíže. Chutě na drogu se v různých intenzitách a frekvencích opakovaně vrací a mnoho lidí, kteří se z nějakého důvodu odborné pomoci vyhýbali na toto ,,dojeli". Zbavit se drog není sice snadné, ale rozhodně to není nemožné. S odbornou pomocí byste měl větší šance na to, abyste svůj problém zvládl s trvalou účinností. Léčba drogové závislosti se dá poměrně dobře léčit, pokud je dotyčná osoba motivována a ochotna spolupracovat, což předpokládám, že Vy jste...jinak byste nepsal...to také pozitivně hodnotím. Je to, ale poměrně dlouhodobá záležitost, proces, který má své etapy a je zapotřebí všemi postupně projít, s terapeutickou dlouhodobou podporou Vám to půjde snadněji. Nejste první, ani poslední, kterému se toto přihodilo. To, že jste si ,,tehdá" vzal svoji první dávku, která Vás dovedla až sem, už nijak dnes vrátit nelze...můžete se, ale ze všeho poučit, vytěžit z této životní zkušenosti, překonat sám sebe a najít další a nový smysl svého života. Nakonec to pro Vás může být opravdu cenná zkušenost, to záleží především na Vás, jak se toho teď chopíte...
Mnohým se to podařilo, nevidím důvodu, proč by se to nemělo podařit i Vám.
Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Když budete mít chuť, napište, jak jste se rozhodl a zda jste již nějaké zařízení navštívil. Mějte se hezky, přeji hodně sil !
S pozdravem Markéta Kordová