DETOX
Tomek
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, byl jsem aktivní uživatelem pervitinu bral jsem ho 2 Roky v kuse bez přestávky... Před Měsícem Jsem z ničeho nic přestal=) Chtěl bych se zeptat jestli Už Se všechny jedy dostaly ze mne Pryč :) Může se stát, že Bych dostal ještě na Pervitin chuŤ ?:)

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
pokud měsíc pervitin neužíváte, váš organismus je z tohoto hlediska již nepochybně "čistý". Nějakou dobu však trvá, než se dá tělo po dvou letech pravidelného braní do pořádku a zregeneruje se. Jestliže jste bral injekčně a někdy použil jehlu nebo i ostatní "nádobí", o kterém si nemůžete být zcela jistý, že ho nepoužil někdo před vámi, bylo by rozumné, zajít si pro jistotu k lékaři na testy stran nákazy žloutenkami a HIV. (Tato infekční, krví přenosná onemocnění, mohou po dlouhou dobu probíhat bezpříznakově nebo jen s nevýraznými zdravotním problémy).
Další věc jsou ty chutě na pervitin. Přeci jen jste intenzivně užíval dva roky a to, že vás chutě budou ještě pronásledovat, bych považovala za velmi pravděpodobné. Může se tak stát např. za situací, kdy budete ve stresu a nepohodě nebo v případě, že se dostanete do prostředí a mezi lidi, se kterými jste bral, a podobně. Je důležité, naučit se tyto situace rozpoznávat a zvládat je bez pervitinu, případně jim předcházet.
Každopádně je fajn, že už měsíc neberete, samozřejmě vám k abstinenci gratuluju. Ale je dobré mít na paměti, že se chutě mohou v různé intezitě vracet i po relativně dlouhou dobu. Asi by bylo rozumné, kdybyste se v případě problémů s udržením abstinence obrátil na některý doléčovací program. Určitě by vám tam se zvládáním chutí uměli pomoci. Můžete se podívat na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a tam si dle regionu nejbližší doléčování vyhledat.
Držím palce, ať to zvládnete.