legalizace
...
dobrý den, chci se zeptat, co si myslíte o legalizaci konopí pro pacientami s různými nemocemi. Myslíte, že na tom opravdu něco bude, nebo to je jen podvrch,aby se aspoň v něčem marihuanna legalizovala?? Děkuji za Váš názor

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Snaha o legalizaci konopí pro léčebné účely je společná snaha pacientů, kteří trpí chorobami, na něž pomáhají látky v konopí obsažené, a předních odborníků - lékařů. Není to žádný podvrh ani žádná aktivita směřující k legalizaci konopných látek užívaných jako drogy. Jedná se výhradně o konopí a jeho deriváty užívané jako lék, pod lékařským dohledem.
Léčebné účinky konopí jsou známé, probíhají výzkumy na toto téma, předevčím v zahraničí, není to rozhodně nic nového pod sluncem. .
Můžete se podívat na tento odkaz - článek týkající se tohoto tématu na webu Centra adiktologie 1. lékařské fakulty UK a Psychiatrické kliniky VFN na www.adiktologie.cz. Kopíruji Vám část článku:
"Odborníci a pacienti bojují peticí za umožnění léčby konopím v ČR: „Další odklady jsou neospravedlnitelné a neetické"
Zástupci lékařů, pacientů, akademiků a dalších významných osobností v úterý 16. srpna 2011 veřejnosti představili petici za okamžité legislativní změny umožňující v České republice zpřístupnění léčby konopím a související výzkum. Cílem petice, k níž se lze připojit a podpořit ji na www.lecebnekonopi.cz, je upozornit zákonodárce, příslušné vládní úředníky a zástupce relevantních institucí na to, s jakou netrpělivostí a nadějemi na zpřístupnění této léčebné alternativy čekají čeští pacienti. Upozorňuje zároveň, že léčba konopím je v řadě vyspělých zemí běžným standardem (Švýcarsko, Španělsko, Kanada, USA, Izrael, Nizozemí, Itálie nebo Německo).
Dlouhý seznam nemocí, ve kterých je konopí nebo přípravky z něj účinnou nebo dokonce nejúčinnější známou léčbou, sahá od roztroušené sklerózy a Parkinsonovu nemoc přes zánětlivá onemocnění střev, revmatoidní artritidu, nechutenství a zvracení při chemoterapiích a ozařování, neuropatickou bolest, některé typy deprese, až po migrény, zelený zákal a celou řadu kožních onemocnění. ."
V minulosti již vyšla řada publikací i v češtině, které se zabývají léčebnými účinky konopí, nejnověji a nejodborněji např. kniha "Miovský, M., et al. (2008). Konopí a konopné drogy: adiktologické kompendium. Praha, Grada Publishing", dále "Bakalar J.B.; Grinspoon L.: Marihuana - zakázaná medicína. CAD Pres, Bratislava 1996",  "Conrad Ch.: Konopí pro zdraví. Pragma, Praha 2001" nebo třeba "KONOPÍ - léčebný prostředek v dějinách lidstva" od Dr.Christiana Rätse.
Stačí Vám to takhle? Pokud byste měla k tématu další dotazy, tak se klidně ptejte.