vaření
Petra
Mám dotaz, máme nové sousedy, z jejich bytu často cítím vůni marihuany. Krom toho ale čím dál častěji cítím z bytu velmi silnou sladkou vůni (možná jakoby mandlová nebo karamel). Je možné že by sousedé vařili nějaké drogy??Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
možné to samozřejmě je, ale podle vůně to nejspíš nepoznáte. Navíc mi není známo, že by domácí výroba drog byla spojována s vůněmi, které zmiňujete (mandlová a karamelová). Marihuanu lze poznat podle vůně poměrně spolehlivě, ať už jde o její samotné užívání, nebo výrobu např. oleje, másla apod. Obdobně lze odhadnout výrobu pervitinu, nicméně zápach je jen těžko popsatelný.
Zda jde o výrobu drog můžete zkusit odhadnout i podle dalších indícií: podle toho jaký je v bytě provoz, jací lidé do něj dochází a v jakých hodinách, jiná problematičnost (hluk, krádeže v domě). V případě, že se nic nezmění, můžete samozřejmě situaci konzultovat s policií. Na základě takové informace nejspíš nepřijdou udělat domovní prohlídku, ale může to být pro ně alespoň okrajově zajímavá informace do doby, než se "semele" něco dalšího.
Ideální by ale samozřejmě bylo zmiňované sousedy na nepříjemný zápach upozornit a pokusit se s nimi domluvit.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.