léčebna
pami
Dobrý den,manžel je závislej na pervitinu a na automatech,mysleli jsme si,že není třeba léčebna,ale nejde to.Manžel nastupuje za 14 dní do léčebny,chtěla jsem se zeptat,jaká je pravděpodobnost vyléčení?

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
pravděpodobnost vyléčení bohužel nejde s určitostí zodpovědně odhadnout. Ovlivňuje ji řada faktorů - od motivace závislého, délku a intezitu užívání drog, přes osobnostní nastavení, ale třeba také sociální situaci. Každopádně řadě závislých se to podařilo, někomu dříve, někomu později. Některým klientům stačila jedna léčba, jiní se léčili opakovaně, někteří zvládli abstinovat sami, bez léčby. Navíc jedna věc je dokončení léčebného programu a druhá dlouhodobé udržení abstinence po návratu do běžného života.  V tomto směru se poměrně obtížně sbírají nějaká přesná statistická data, neboť klienti po to té, co absolvují zdárně léčbu, již nemusí být s léčebným zařízením v kontaktu a je tedy nereálné ověřovat, kolik klientů po léčbě zvládá dlouhodobě abstinovat. Nicméně ze své praxe znám řadu klientů, kteří i přes velmi dlouhou "drogovou kariéru" po léčbě abstinují, našli si práci nebo studují, založili rodiny a žijí běžný spokojený život.
Je mi líto, že vám tedy nemohu dát konkrétní odpověď. Každopádně by váš manžel po dokončení léčby neměl podcenit následný ambulantní doléčovací program, který výrazně zvyšuje šance na udržení abstinence. Ohledně konkrétního zařízení, kam by mohl docházet, mu určitě poradí v léčebně.
Držím palce a přeji hodně štěstí a sil vám i manželovi.