Alkoholik
Michal
Dobry den, jsem Alkoholik s velikym A. Denne piji tak 2 az 3 vina. Ty nejhorsi. Nikdy mi neni zle a po vino se cejtim dobre. Mam socialni problemy. Nevim jak to resit a resit to nechci a proto piji to vino. Sedim akorat pred pocitacem a uz skoro nechodim mezi lidi. Malem jsem skoncil na ulici, ale ted je vse ok. Je mi 22 let a jsem z Prahy. Any idea? Dekuji za co nejrychlejsi odpoved, mozna by bylo lepsi se zabit..

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Michale,
píšete, že užíváte nemalé množství alkoholu (denně 2-3 litry vína) již několik let. Navíc jde o velmi nekvalitní alkohol (krabicová vína). Po alkoholu Vám není zle, naopak se po něm cítíte dobře. Píšete, že nemáte žádné problémy. V minulosti sice hrozilo, že byste mohl skončit na ulici, ale nyní je vše v pořádku. Jediný problém, který pociťujete je, že moc nevycházíte mezi lidi. Píšete, že máte sociální problémy, které neumíte řešit. Druhým dechem ovšem dodáváte, že nic řešit nechcete.
Působí to na mě dojmem, že pití vína je tak trochu cesta, jak se řešení vyhnout.
Jako možné řešení zmiňujete sebevraždu. Samotné pití vína od tak útlého věku, v takovém množství, je svým způsobem sebevražda sama o sobě. Vaše tělo už nejspíš dostalo pořádně zabrat. A pravděpodobně byste při vysazení vína měl poměrně velké problémy.
Sebevražda je vážné rozhodnutí. Máte na něj plné právo. Bohužel ji však nelze vzít zpátky. Proto bych měla pocit, že by nebylo na škodu, vyzkoušet jiné varianty. Všechny ostatní by od Vás však vyžadovaly odvahu a alespoň minimální touhu to zkusit. Cesta z Vaší závislosti na alkoholu by nebyla snadná. Nejspíš byste musel absolvovat detox a možná i několikaměsíční léčbu v psychiatrické léčebně. Těžko říct.
Konečné rozhodnutí je a bude jenom a jenom na Vás. Nemusíte měnit nic, můžete zkusit pití omezovat a nebo dělat jiné menší kroky, nebo se rozhodnout pro radikálnější krok a nastoupit do léčby. .
Kdybyste se rozhodl hledat jiné cesty, jak situaci řešit, můžete se obrátit například na Anonymní alkoholiky - kdy a kde se scházejí v Praze najdete na jejich stránkách: http://www.anonymnialkoholici.cz/adresy.html#adr_praha. A nebo můžete zkusit některou z AT poraden - adresy najdete na http://www.alkoholik.cz/zavislost/kontakty_na_lecebny_terapetuty/kontakty_na_protialkoholni_lecebny_v_cr_a_zarizeni_zabyvajici_se_lecbou_zavislosti.html.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.
P.S.: Možná se mýlím, ale mám dojem, že píšete na poradnu opakovaně a to již několik let. Je-li tomu tak, pak jste musel podobnou odpověď číst již několikrát. Nevím, zda jste některé z doporučovaných zařízení vyhledal, nebo zda situace stagnuje, případně se horší. Podle dotazů to nedokážu dost dobře posoudit. Jak by tedy měla vypadat odpověď, která by Vás uspokojila? Co byste potřeboval slyšet, aby Vám to dodalo energii a chuť něco dělat, změnit? Nebo píšete proto, že si nemáte s kým promluvit? Takhle přes internet se těžko odhaduje, v jakém jste rozpoložení (opilý, smutný, znuděný???), ani co by Vám mohlo pomoci. Osobní kontakt by byl rozhodně lepší. Ale je to to, o co máte zájem?
Je možné, že se pletu a nejde o téhož člověka. V tom případě se omlouvám.