subutex-metadon
maminka
Doktor mi 7 let pise subutex je to na nic.Ví to cela ma rodina i doktorka od malý. Mam díte 2 roky (moje koťatko) do subutexu dam moc penez ke všemu ho občas dam nitrožiolně.Fetuju od 16-17 let a je mi 30.(Myslim si) Metadon mě zbaví jehli ušetří peníze ktere sypu do subutexu. Za rok jdu zpet do prace.Celkově budu mit vic casu na dite být s nim hrat si ucit se a milovat.cas letí moc rychle.Diky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že už několik let užíváte Subutex. Předepsaný ho máte legálně od lékaře, ale užíváte ho injekčně (což nejspíš lékař neví?). Se situací nejste spokojená. A vypadá to, že hlavní důvod jsou finanční náklady na Subutex a nejspíš i samotná injekční aplikace. Z těchto důvodů zvažujete přechod na metadon, který by vyšel mnohem levněji (ale ani ten nemusí být zcela zdarma - záleží na pojišťovně) a slibujete si od něj i konec s injekčním užíváním.
Nevím, jestli jste o přechodu na metadon mluvila se svým lékařem. Jestli skutečně užíváte tak dlouho, jak uvádíte, nejspíš by Vám mohl napsat doporučení. Také by s Vámi mohl probrat výhody/nevýhody užívání metadonu, včetně zdravotních rizik, která se s užíváním metadonu pojí (např. riziko předávkování, větší riziko epilepsie apod.). Samotný přechod na metadon neznamená konec s injekční aplikací, v případě výdejů metadonu to bude nakonec stejně jenom na Vaší pevné vůli.
I kdyby Váš lékař s přechodem na metadon nesouhlasil, mohlo by pro Vás být zajímavé slyšet jeho důvody.
V cestě k metadonu Vám podle mého názoru nestojí žádná překážka, snad jedině možné zdravotní komplikace a podmínky některých metadonových programů (některé vyžadují, aby měl pacient za sebou několik neúspěšných pokusů o abstinenční léčbu, ale dnes již nebývají tak přísné). Věřím tomu, že by doporučení lékaře, případně osobní setkání s tamějším doktorem, situaci vyjasnilo.
Nebo jste se již na metadon zkoušela dostat, ale neúspěšně? O žádných důvodech jste se v dotaze nezmínila.
Napadá mě, zda tedy nezkusit kontaktovat přímo metadonová centra v Praze (Apolinář nebo DROP IN)
A poslední věc: Napadá mě, jestli jste někdy neuvažovala o úplné abstinenci? V České republice existuje pro maminky s dětmi možnost léčit se (i spolu s dítětem, nedochází tedy k odloučení) v Terapeutické komunitě Karlov (více informací najdete na stránkách www.sananim.cz).
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.
Praha 2, Oddělení pro léčbu závislostí při Všeobecné fakultní nemocnici Apolinář
Substituční léčba - metadon
Apolinářská 4, Praha 2, 128 00
telefon: 224968207
http://www.abstinence.cz
Praha 1, Centrum metadonové substituce
Drop In, o. p. s., substituční léčba - metadon
Ve Smečkách 8, Praha 1, 110 00
telefon: 224810197
http://www.dropin.cz
Praha 2, Drop-In, o.p.s., Centrum metadonové substituce II.
substituční léčba - metadon
Španělská 8, Praha 2, 110 00
telefon: 261219199
http://www.dropin.cz