vztah
Zorka
Muj pritel,bral delsi dobu drogy.Nedavno jsme si slibili,ze toho necha,ze pujde do normalni prace,a bude zit zivot bez tvrdych drog(pervitin).Dva-tri tydny byl cisty.Travili jsme spolu hodne casu,tak jsem si tim jista...Jenze jsem musela narychlo odjet a ted se budem vidat mnohem min.Bojim se,ze kdyz ho nebudu mit pod ,,dohledem\" ze tomu zase podlehne..Byli jsme si vzdycky ve vsem uprimni,ale myslim si,ze v tomhle uprimny nebude..uz jen kvuli tomu,aby me nezklamal. Nevim co mam delat.Jak poznam,ze drogu uzil,za dobu,cö jsme se nevideli?A nebo ze,kdyz me bude tvrdit,ze ne,jak mu muzu uverit?Je to slaba natura a necha se strhnout..A pohybuje se mezi,,spatnymi lidmi\".Chce to zvladnout sam,ale nevim jestli to pujde bez odborne pomoci..Navic s jeho minulosti..Miluju ho,ale premyslim,jestli by nebylo lepsi vztah ukoncit??..I kdyz se potrebujeme..
Dekuji..Uz jsem to musela vyventilovat na nejakym uzitecnejsim miste...
Preji pekny den...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
dobře, že píšete. Tyto situace opravdu nejsou snadné, jak pro uživatele, který se rozhodne svůj život změnit, stejně tak pro jejich blízké okolí...
Pokud partner prozatím odmítá využití odborné pomoci a má pocit, že celou situaci zvládne sám, můžete ji zatím využít Vy sama a všechny pochybnosti, které máte, více podrobněji probrat, doplnit si chybějící informace, zjistit možnosti...Veškerá odborná zařízení pracující s uživateli nelegálních drog nabízí mimo jiné i bezplatné, nezávazné a mnohdy i anonymní poradenství rodinným příslušníkům a dalším osobám. Doporučuji se co nejdříve s nějakým spojit a poradit se jak dál.
Ve vašem psaní není uvedeno žádné město, proto nevím jaké konkrétně by se Vám hodilo lokalitou. Buďto napište ještě jednou a uveďte, jaká města máte dobře dostupná nebo se sama můžete podívat sem www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadejte - kraj - město - Kontaktní centrum a vyberte si to, které máte nejblíže. Zdali je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit na Poradnu pro rodiče a blízké osoby, více informací o této poradně a kontakt naleznete zde www.sananim.cz - zadat Poradna pro rodiče PPR. Obrátit se můžete přímo na Mgr. Štěpánku Čtrnáctou. Nejenom, že se poradíte jak dál, také získáte podporu, kterou si v takto náročné situaci rozhodně zasloužíte.
Zatím se mějte hezky. Přeji, ať vše dobře dopadne a pokud budete potřebovat, klidně zase napište.
S pozdravem Markéta K.