Marihuana
Filip
Dobrý den jednou jsme takhle s kamarádkou z nudy jen tak vyskoušely kouřit trávu,ale vymklo se to kontrole a zahulily jsme si po druhý a po třetí jen tak z nudy a už to bylo... mojí kámošky brácha byl dealer,takže sehnat trávu nebyl problém a spíše mu jí kámoška kradla takže jsme měly,vždy dostatek nejdříve,asi dva týdny jsme hulil občasně jen tak když byla nuda,ale začly jsme si zvykat a postupem času jsme jen toužily po trávě po dvou týdnech jsme začaly hulit denně nejméně 3 brka denně nikdy až 8 brk toho nejlepšího skunku bylo mi skvěle nic jsem neřešil dobře jsem spal neměl deprese ale také naopak jsem nechtěl nic jiného než trávu jen o tu jsem měl zájem ze začátku jsem nic neřešil ale pak se toto stalo náplní mého života vždy když jsme neměly tak jsme hledaly kontakty na dealery nebo lidi co hulí a když jsme nesehnaly tak jsme šly otrávení domu po čase jsem chtěl přestat sám ale pořád jsem si říkal ještě jednou pak přestanu ale takhle to nikdy nefunguje musí se chtít jinak je to ztracené hulily jsme pouhých 6 až 7 týdnů a já si připadal jako bych byl letitej hulič nedokázal jsem se smířit stím že bych přišel o tu fajn náladu pak jsem přestal s pomocí rodinýho člena nebylo tak těžký abstinovat jako se psychycky stím smířit 4 měsíce jsem byl čistý a pak se oběvil problém a já si zase zahulil a po měsíci se oběvil další problém a já si zahulil znova pak jsem se rozhodl že už si nezahulím i když se vyskytne problém ted jsem zase 6 měsíců čistej a bojím se že až se oběvý nějaký problém že zase si zahulím potřeboval bych v okolí Litoměřicka najít nějakou psychologickou pomoc kdyby se zase nějaký problém vyskytl a chtěl bych se zeptat jestly je to dobrý nápad nebo jestly mám navštívit jinou instituci a ještě jestly nemáte náhodou nějaký kontakt na nějakou takovou poradnu??

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Filipe.
Jsem si jistá, že vyhledání odborné pomoci je dobrý nápad. Zjevně si velmi dobře uvědomujete, co vaši abstinenci může nejvíce ohrožovat a je moc fajn, že s tím chcete něco dělat. Píšete, že máte obavy, že pokud se ve vašem životě objeví problém, stres, neustojíte to a začnete znovu marihuanu kouřit. Ono to není zas až tak neobvyklé, za užíváním drog/alkoholu velmi časo stojí to, že člověk neumí v životě zvládat zátěžové situace, deprese a problémy méně rizikovými způsoby. Určitě však je reálné, naučit se s pomocí odborníků takovéto situace a stavy řešit jinak.
Níže vám posílám kontakty na zařízení ve vašem regionu, kam se můžete obrátit. Vzhledem k tomu, že máte velmi jasně nadefinováno, co vás trápí a s čím potřebujete pomoci, tak i v případě, že by v příslušném zařízení pro vás optimální pomoc neposkytovali, určitě vás odkáží k někomu, kdo se na problémy, jako je ten váš, specializuje.
A já bych to na vašem místě možná ani příliš neodkládala. Životní komplikace a trable mohou člověka potkat kdykoli a bylo by škoda neustát to a zahodit půl roku abstinence, ke které vám mimochodem gratuluji.
Opatrujte se a ať těch potíží je co nejméně.
Litoměřice, Kontaktní centrum ČČK
Lidická 57, Litoměřice, 412 01
telefon: 728262683, 606229979
Bc. Jaroslav Papež
http://www.kclitomerice.cz
Ústí nad Labem, Kontaktní centrum pro drogově závislé
DRUG-OUT Klub, o.s.
Velká Hradební 47/13, Ústí nad Labem, 400 01
telefon: 475210626
Mgr. Radka Kobližková
http://www.drugout.cz
Teplice, Kontaktní centrum White Light I., o. s.
Doubravská 122/5, Teplice, 415 01
telefon: 602414911, 417530788
Bc. Michaela Nekolová
http://www.wl1.cz
Ústí nad Labem, Psychiatrické oddělení při Masarykově nemocnici
AT ambulance
Sociální péče 7, Ústí nad Labem, 401 13
telefon: 477113137
MUDr. Zdeňka Staňková
http://www.mnul.cz