pervitin
lenka
Dobrý den,dcera se mi přiznala, že asi dva měsíce užívá pervitin.O další léčbě se však nehodlá bavit, prý to má pod kontrolou.Nemám sice žádné zkušenosti s drogami v rodině, ale vím, že totéž říká mnoho závislých a nehodlám jen nečinně přihlížet.Bohužel vůbec nevím, na koho se obrátit,jak dceru přesvědčit, že je nutno se léčit.Dále by mě zajímalo, zda ji mohu zařídit léčbu i bez jejího souhlasu, když je neplnoletá/ bude jí 17 /.Budu vděčná i za kontakty v mém kraji / jsem ze Šumperska /.Děkuji.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
je zcela pochopitelné, že nechcete nečinně přihlížet, když vaše dcera užívá pervitin. Ohledně dalších kroků z vaší strany by určitě bylo moudré zajít se někam poradit osobně. Dcera je nezletilá, pravděpodobně s vámi bydlí, vy ji, pokud nepracuje, živíte, jste za ni stále zodpovědná. Určitě existují způsoby, jak dceru k pozitivní změně motivovat, problém má však řadu aspektů a je třeba vycházet z vaší konkrétní situace, ke které je potřeba znát další informace. Z těchto důvodů bych vám doporučila vyhledat odborníky, kteří se na takovéto problémy specializují a probrat to s nimi v rámci osobní konzultace, což samozřejmě můžete i sama, bez dcery. (Níže Vám posílám několik kontaktů ve vašem regionu, které byste mohla využít).
Jinak pokud se týče léčby vaší dcery, pokud bere pervitin řádově několik měsíců, pravděpodobně by byla dostačující ambulantní forma léčby (zvláště pokud ještě studuje). Určitě spolu s odborníky najdete způsoby, jak dceru přesvědčit k dobrovolnému vyhledání terapeutické pomoci, která má vždy daleko větší šanci na úspěch než léčba nedobrovolná a pod nátlakem.
Přeji hodně štěstí a sil.
Šumperk, Kontaktní centrum Krédo
PONTIS Šumperk, o.p.s.
Polská 1/82, Šumperk, 787 01
telefon: 583550235, 774716020
Mgr. Miroslav Adámek
http://www.pontis.cz
Olomouc, Ambulance adiktologie
Sdružení Podané ruce, o. s., poradna pro uživatele drog, gamblery, rodiče a osoby blízké
Michalská 2, Olomouc, 779 00
telefon: 773996916, 608229528
PhDr. Kateřina Andrlová
http://www.podaneruce.cz
Šumperk, Psychiatrická ambulance, AT poradna
M. R. Štefánika 3, Šumperk, 787 01
telefon: 583411946