nechapu jeho chovani
bara
Zdravím,už jsem Vám jednou psala,o svém bývalém příteli,ale ještě bych potřebovala vysvětlit jeho chování.Byli jsme spolu nedávno asi 14dní,ze začátku až se z toho vyspal říkal,že už fetovat nechce,že chce žít normálně.Věřila jsem mu a chtěla jsem mu dále pomáhat.Po týdnu nebo snad po pár dnech začal lhát,začal jezdit zase mezi svoji partu (feťáků) a jednou už se nevrátil.Jen mi napsal,že už zase fetuje a jestli prosil mě abych s ním měla větší trpělivost.řekla jsem si,je závislej,tak budu trpělivá,ale když jsem ho chtěla vidět vždycky se na něco vymluvil a že nemám chodit.Mně to nedalo a přišlo mi to také nějaké divné.Tak jsem jela k němu a tam našla samozřejmě buchny apod...ale nejen to,ale i holčičí věci,halenku,triko,a když jsem se ho ptala jestli někoho má,tak že ani o tom nemám přemýšlet,že miluje mě.Pořád mi jen,říká,že chce přestat jen kvůli mě,že miluje mě a nikoho jinýho,ale já už nevím čemu mám věřit.Dokážete mi prosím poradit?Děkuju

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
je pochopitelné, že rozchod s partnerem po sedmi letech (jak píšete v předchozím dotazu) je psychicky náročná záležitost a člověk se ze vztahu vyvazuje více či méně obtížně. Pokud však již k ukončení vztahu došlo, ať už z jakýchkoli důvodů, člověk by se měl zaměřit na sebe a svou vlastní budoucnost. To znamená přestat řešit problémy bývalého partnera a začít řešit své vlastní. Z vašich dotazů mám tak trochu pocit, že se vnitřně zdráháte konec vztahu přijmout a necháváte se nadále pohlcovat tím, jak žije, jak se chová a co prožívá váš expřítel. Jak již jsem psala minule, maximum, co pro něj za současného stavu můžete udělat, je doporučit mu, pokud má zájem abstinovat, ať vyhledá odbornou pomoc, že mu s tím v krajním případě pomůžete. Ale to je asi tak vše. To, jak se svým životem dále naloží, pro co se rozhodne, nechejte na něm. Jednou jste se rozešli, omezte tedy své styky na nejnutnější minimum a zaměřte se sama na sebe. Najděte si koníčky, které vás budou bavit, vlastní přátele a známé, plánujte si budoucnost na základě svých potřeb a zájmů. Rozumím tomu, že je to těžké a nějakou chvíli trvá než se člověk porovná. Ale pokud budete neustále řešit, co se děje s vaším bývalým přítelem, na to, abyste si zařídila svůj život, v němž se budete cítit dobře, nebudete mít síly a energii.
Takže mi nezbývá, než zopakovat to, co jsem psala v minulé odpovědi - zodpovědnost za vlastní život si nese každý dospělý člověk sám. Jak vy, tak váš přítel.
Možná by vám pomohlo, zajít si o vaší situaci a problémech popovídat někam osobně a probrat to s někým nestranným. Bylo by to pro vás přijatelné?
Přeji hodně štěstí.