Přítelův pervitin a mé těhotenství v budoucnu
Maylenka87
Mám 3 letý vztah, někdy je lépe, někdy hůř, jak tomu bývá. V těch horších obdobích se bohužel stane to, že přítel občas podlehne kouření pervitinu. Netrvá to dlouho, vždy tak 14 dní cca 3 za rok se to zatím stalo,,např. teď ztratil práci a navíc nežijeme spolu.
Přesto mne zajíma dobudoucna, zda kdybych chtěla otěhotnět a on kouřil pervitin nebo mariuhanu,zda by to mělo vliv na plod mého dítěte?? Já bych se těchto věcí nikdy nedotkla, ale zajímá mě to z jeho strany co se týče spermií atd.
Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že pokud má přítel takového "výpadky", že máte obavy ohledně budoucnosti. Co se týče případného těhotenství, tak jeho užívání pervitinu ani marihuany plod neohrozí, to byste musela drogy užívat Vy, aby tu bylo nějaké riziko poškození. .
Jen si říkám, že pokud má přítel tendenci se v krizi obracet ke kouření pervitinu (což není zrovna konstruktivní způsob řešení problémů), jestli je to do budoucna perspektivní partner a především zodpovědný otec dítěte. Kouření pervitinu po dobu 14 dní 3x do roka sice není to samé, jako kdyby bral drogy kontinuálně, ale rozhodně to nepovažuju za normu a jeví se mi to jako dost závažný problém do budoucna, pokud by přítel v tomto občasném braní pervitinu pokračoval a nepokusil se to řešit jinak. Píšete, že v současnosti ani nežijete spolu, nevím, zda přítel o Vašich plánech ohledně miminka vůbec ví... Myslím, že by bylo asi lepší, pokud byste to ještě jednou vše důkladně zvážila. Těhotenství a narození dítěte je pro vztah zásadní změna a je to období, kdy většina párů prochází velikou krizí. Je otázkou, zda je Váš vztah dostatečně pevný a partner dostatečně zralý k takové odpovědnosti - za narozené dítě i udržení vztahu.
Přeji hodně štěstí a držím palce.