drogy
Barbora
23 letý syn se mi přiznal ke kouření mariuhany. Lze poznat podle velikosti \"panenek\" , jestli ten den kouřil. Slyšela jsem někde, že \"feťáci\" mají rozšířené zorničky. Lze to i takto určit, jak moc jsou zfetovaní?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o syna obavy a ráda byste věděla o kouření marihuany a jejích účincích více. Různé drogy mají různé psychické i fyzické účinky, rozšířené zorničky patří k typickým příznakům užívání stimulačních látek (pervitin, kokain, extáze) a halucinogenních drog (např. LSD). Při intoxikaci marihuanou bývají zorničky obvykle normální velikosti, typické ovšem pro marihuanu je, že dotyčný mívá oči zarudlé. Podle vzhledu zorniček ovšem nepoznáte, jaké množství drogy má uživatel v sobě, jak často a intenzivně marihuanu kouří...
Myslím, že by bylo asi dobré, pokud byste si přečetla informace o marihuaně a jejích rizicích, abyste se dozvěděla víc a možná by to i zmírnilo vaše obavy o syna. Nechci tím říct, že marihuana rizika nemá, ale jsou výrazně menší než u jiných nelegálních drog (jako např. u výše zmiňovaného pervitinu, kokainu, heroinu), dokonce menší než u některých drog legálně dostupných (ředidla, která se čichají, nebo často zneužívané léky ze skupiny benzodiazepinů primárně určené k léčbě úzkosti a nespavosti).
Více info najdete na našem webu pod rubrikou Cannabinoidy (konopné drogy).
Nevím, jak často a intenzivně syn marihuanu kouří (a nevím, jestli to sdělil Vám). jestli se u něj projevují nějaké nápadné změny v chování, potíže v práci/škole... které by nasvědčovaly tomu, že se jedná o závažnější problém. Nerada bych situaci zlehčovala, ale syn je dospělý a pokud jinak normálně funguje a nepozorujete u něj nějaké výrazné změny k horšímu, tak bych se neděsila nějakých fatálních důsledků.
Když byste potřebovala další informace nebo se situace nějak zhoršila a nevěděla jste si rady, tak samozřejmě napište.
Zatím přeji hodně štěstí a pevné nervy.