mozog
kima
dobry den ja bych se chtela zeptat jestli clovek kteri uziva dlouhodobe pervitin a ukazalo se ze ma napr. psychozu, schyzofrenii, uzkotlive stavy, deprese atd jestli je to jen dočastny stav nebo staly :-/ ci to zavisi od psychiky cloveka ?? diky za odpoved

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
při dlouhodobém užívání pervitinu se často objeví příznaky depresí (vycházející většinou ze špatné životní situace), úzkostí, psychóz. Může jít především o tzv. toxickou psychózu, vyvolanou právě drogou. Dokud člověk nepřestane drogu užívat, není možné zjistit, jestli je to přechodné nebo trvalé onemocnění. Někdo vyabstinuje a za pár týdnů všechny psychické poruchy zmizí. Někomu ale neléčená toxická psychóza přejde v psychózu dlouhodobou, někdy dokonce dojde k rozvoji schizofrenie (ke které měl jedinec dispozice a pervitin ji "spustil"). Deprese většinou vyžadují nějakou terapii, poté také ustoupí. Pokud se ale u uživatele pervitinu vyskytují takové problémy, rozhodně by měl psychiatra navštívit. A hlavně co nejdříve přestat brát.