Samoléčba
meris
Dobrý den, chtěla bych se zeptat na pár otážek, přítel se rozhodl skončit s užívaním drog, už týden je čistý a vypadá to na dobré cestě, protože on opravdu přestat chce a to je hlavní, jelikož sme zvolili samoléčbu , tak se chci zeptat jak pomoct tělu pro vyčištění, stěžuje si i na tlačení jater, jelikož u toho pil i alkohol. Už jsem zjistila že na pročištění je dobrý meloun a aloe vera, můžete mi doporučit i další výrobky? A ještě jedna otázka, je možný aby když narkoman užije drogu a pak týden nic aby za ten týden byl test(kupovaný v lékarně) pozitivní?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
začnu poslední otázkou - zda je možné, aby byly testy positivní i po týdnu od vysazení. Možné to je - záleží pochopitelně na droze, o kterou jde, množství účinné látky, frekvenci užívání, individuálním metabolismu apod. Stejně tak může jít o falešně positivní výsledek, nebo může test reagovat i na jiné látky (např. testy na opiáty vychází positivně poté, když si dáte k snídani makový závin).
K druhé části Vašeho dotazu. Vám i příteli držím palce. Ve své praxi se nesetkávám často s lidmi, kteří by touto formou zvládli vyabstinovat, nicméně to bude dáno i povahou mojí práce (pracuji v kontaktním centru) a jistě existují výjimky.
K vyčištění tělu bohužel moc vědí nepomůže. Ale to minimum, které se doporučuje, je následující: užívat vitamíny, zejm. Magne B6 a pyracetam. V rámci fytoterapie se doporučují bylinné čaje s detoxifikačním účinkem. Na zklidnění pomáhají meduňka, na zlepšení nálady třezalka. Ale čtěte příbalové letáky!!! Rovněž se osvědčuje nasadit postupně pravidelný režim - nejen spánkový (ten bývá při vysazení drog často ještě i několik měsíců rozhozený), ale také stravovací a pitný. Pomalu pak začněte přemýšlet i o tom, co si počít s volným časem a čím zaplnit tu "drogovou mezeru". V tomto směru bývá dobré poohlédnout se po podpůrné terapii. Závislost přeci jenom nezatěžuje jenom tělo, ale hluboko do psychiky. A k těm játrům - nejspíš by nebylo od věci se objednat k praktickému lékaři na prohlídku. Řada uživatelů má játra "vyčerpaná" užíváním drog, někdy se k tomu přidá i užívání alkoholu, nebo infekční žloutenka.  Takže - doktor, testy na nemoci a vyhnout se všemu, co játra zatěžuje, včetně alkoholu!
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.