pomoc
nany
dobry den strasne rada bych chtela se vsim seknout.Miluji sveho chlapa pro ktereho ma cenu zit. ale ja mam problemy s pervitinem a zavislosti na nem.nechci ani do lecebmy ani do centra kde jsem mimo jine registrovana.Spise me zajima otazka zda i pres bolesti ktre mam kdyz piko nemam mam vysadit uplne a nebo znizit davku jen na tu bolestnou a pote uplne .otazka je tedy jestli pomalu a nebo uplne bez

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
překvapuje mě, že máte při vysazování pervitinu nějaké extrémní bolesti. Je sice pravda, že pervitin vyvolává jak psychickou, tak fyzickou závislost. V naprosté většině případů nejsou abstinenční příznaky po vysazení pervitinu nepřekonatelné, nebo život ohrožující, a nejsou stejného typu jako při závislosti na opiátech, alkoholu nebo benzodiazepinech, kde se může jednat o bolestivý a zdraví ohrožující stav. Nemělo by Vám tedy dělat problém vysadit pervitin úplně.
Vaše bolesti můžou být částerčně psychosomatického původu, tzn. způsobené strachem z vysazení. Ale takhle na dálku to nedokážu posoudit. Jestli máte při vysazení opravdu silné bolesti, bylo by rozumné obrátit se na lékaře a situaci s ním konzultovat, případně vysazovat pod jeho dohledem.
V neposlední řadě je ale také podstatné, co Vám pomůže v tom, abstinenci udržet. Jsou lidé, kteří úplné vysazení nedokáží ustát a tak je pro ně přijatelnější vysazovat postupně. Pak jsou naopak tací, kteří by při postupném vysazovaní nepřestali nikdy.
Jelikož se nechcete obrátit na odbornou pomoc, bude rozhodnutí čistě na Vás a na Vašem vlastním úsudku. Mohlo by Vám tedy pomoci si udělat něco jako plán - nejen pokud by šlo o postupné vysazování, ale i to úplné. Můžete si zkusit udělat časový harmonogram, zkusit si naplánovat, co budete dělat, když ... - když Vám začne být zle, když nebudete moct spát, když nebudete mít energii, když mi někdo ze známých, co berou zavolá, nabídne, když by mi to nevycházelo, když se pohádám s milovaným chlapem apod.
Stejně tak může pomoct nakoupit si nějaké čaje - meduňku a třezalku, vitamíny - multivitamín a magne B6 a pyracetam.
Držím palce a přeju, ať to vyjdea když by nastaly nějaké potíže, můžete se na nás samozřejmě znovu obrátit.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.