jak to udělat
petulak
Dobrý den, jsem nepravidelně drogově závislá-(když nemám pervitin, řeším to alkoholem) a chtěla bych se jít dobrovolně léčit. Jenže jsem matka od dvou dětí a nemám pro ně hlídání po dobu léčby. Můžete mi prosím nějak poradit

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
smekám před takovým rozhodnutím!
V České republice existuje forma komunitní léčby, která je určená matkám s dětmi. Jde o Terapeutickou komunitu Karlov (informace o ní najdete na http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-%28tkk%29.html). Pořadník do této komunity má na starosti paní Ilona Preslová z Denního stacionáře, kterou seženete na tel. +420 220 803 130 nebo +420 220 800 041. Léčba v komunitě trvá zhruba rok, u maminek to bývá i o něco déle.
Druhou variantou jsou léčby v léčebně. Třetí by mohla být léčba ambulantní, třeba ve zmiňovaném Denním stacionáři. Obě tyto varianty však vyžadují, aby měla maminka pro děti zajištěné hlídání. To je potřeba i v případě, že nastupuje na pobytový detox, který většině léčeb předchází.
Detox trvá - pokud jde o alkohol a pervitin - jen několik dní, odhadem tak týden. Na tu dobu byste si musela zajistit hlídání v každém případě. Když maminka nemá v příbuzenstvu ani mezi svými blízkými nikoho, kdo by jí v tomto ohledu pomohl, může se obrátit na Fond ohrožených dětí a jeho Klokánky (www.fod.cz/klokanek.htm). Se vším Vám poradí paní Preslová, která má v celé oblasti přehled. Zkuste jí zavolat, a pokud jste z Prahy nebo okolí, domluvte si s ní schůzku. Kdybyste to měla do Prahy daleko, poradí Vám, kam se obrátit.
Držím palce!
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.