alkoholismus
En
Dobrý den.Moje mamka se úplně zhroutila.Léčila se již jednou ze závislosti na alkoholu.Má přítele, který ji deptá a již po několikáté nás vyhazuje z domů.Bydlíme v rod. baráku, který je napsaný na něho.Mamka mu měsíčně přispívala na hypotéku atd.Problém je v tom,že nemají nikde nic právnicky sepsáno.Chce nám dát pouze 20 000,- na nové bydlení.Mamka začala pít..Nehodlá situaci řešit..nechce od něj odejít..je na něm taky závislá..nyní má nemocenskou a čeká na nástup do nemocnice do Havířova na psychiatrii.Mám strach,že si do té doby něco udělá..upije se nebo něco takového...včera měla záchvat...řekla jsem jí,že pokud se se mnou neodstěhuje,tak že se stěhuji k dědovi.ona na to řekla,že jí to nevadí..řekla jsem:Takže mami tobě nevadí,že příjdeš o svou dceru? a ona řekla:Nevadí.Je mi 18 let,čeká mě maturitní ročník a chtěla bych studovat dál.Mamku potřebuji..jenže ona není schopná ničeho..Vidí jen přítele,který ji deptá.Nevím, jak se mám k ní chovat.Schovává si alkohol,žije si ve svém světě, na léčení do PL Opava nechce taky jít....Prosím o radu.Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
píšete, že je Vám 18 let, čeká Vás maturitní ročník a chtěla byste jít studovat dál. Prázdniny pomalu končí a Vy, místo toho, abyste si je patřičně užívala, trávila je s kamarády, na brigádě, dovolené, řešíte neuvěřitelnou změť problémů.
Vaše maminka je závislá na alkoholu - ale na léčbu do PL Opava jít odmítá. Je také závislá na svém příteli. On ji deptá, ale ona vidí jen jeho. Maminka má také problémy i s financemi - peníze, které dala do domu přítele, zdá se, zmizí v nenávratnu. Vy se tak s maminkou ocitáte v situaci, kdy budete mít možná jenom 20 000,- na první nájem.
Když jste našla přijatelné řešení - odstěhovat se k dědovi, kde by byl nejspíš větší klid, nejspíš i levnější podnájem atd., maminka to odmítla. Navíc Vás ranila, když řekla, že je jí, že o Vás přijde.
K tomu všemu se bojíte, že se buď upije, a nebo si něco udělá. Vidíte, že je toho na ni moc.
Po pravdě řečeno, já vidím, že je toho hodně hlavně na Vás. Na takovéhle břímě byste neměla být sama. Ale o nikom, kdo by Vám byl oporou, se nezmiňujete. Možná nabízí děda bydlení, ale to asi není všechno, co potřebujete.
Je vlastně skoro neuvěřitelné, že jste se z toho všeho už dávno nezhroutila Vy sama, nevyhodili Vás ze školy, nenašla jste si nějakého přítele, ke kterému byste utekla apod.
Ptáte se na radu.
Upřímně - tohle přes internet nevyřešíme. Doporučila bych Vám zajít se poradit osobně k odborníkům. A návštěvu u nich bych už déle neodkládala. Když mi napíšete, odkud jste, pošlu Vám kontakt. V Praze by to bylo např. www.anima-os.cz. A nebo se zkuste podívat sama na www.drogy.net, kde najdete síť kontaktů.
Držím palce.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.