Zbavit se zavislosti bez destruktivniho dopadu
Anthonio
Jsem zavislej na pervitinu. Nevim jak prestat aniz bych neznicil celou rodinu. Jsem zivnostnik a tretim rokem uspesne provozuji zivnost, kterou jsem vybudoval za vypujcene penize. Kdyz jsem prestal brat pervitin malem jsem o vsechno prisel protoze na lecbe zavislosti se provozovat zivnost nedala a jen to zvysilo mou zadluzenost. Kdyz se pokusim vylecit ze zavislosti moje zivnost to neprezije a banky mi seberou vse co mam. Nasledne s rodinou pujdeme pod most od kud uz se nikdy zpet nedostaneme. Jak se zbavit drog v me situaci? Dekuji za kazdou radu...

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ve vaší situaci mně jako rozumné řešení přijde ambulantní léčba. Máte rodinu, firmu, zřejmě i splácíte dluhy. Chápu, že dlouhodobá pobytová léčba by mohla znamenat v tomto ohledu velké komplikace. Na druhou stranu mě napadá, že pokud v užívání pervitinu budete nějak intezivně pokračovat, problémy v rodině i s firmou dorazí dříve nebo později tak jako tak. Takže vaše rozhodnutí stran léčby lze určitě považovat za moudré a prozíravé. Přepokládám, že jste se již pokoušel přestat sám a nějak se to nedařilo. Zkuste se tedy objednat na konzultaci do některého ze zařízení, která se zabývají ambulantní léčbou závislosti. Mohla by to být například AT ambulance, kde ordinuje lékař-psychiatr s touto specializací. Navíc vám jistě bude schopen doporučit i psychoterapii, která má v rámci léčby závislosti nezanedbatelný pozitivní efekt. Rovněž vám bude moci v případě potřeby napsat vhodnou medikaci, která vám počáteční fáze abstinence pomůže lépe zvládat. Bohužel, neuvádíte region, kde žijete, nemohu vás tedy na vhodné konkrétní zařízení nasměrovat. Ale pokud se podíváte na www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci, nejbližší AT ambulanci si budete moci vyhledat. A nebo znovu napište a uveďte větší města, která máte v dosahu a my vám někoho doporučíme.
Přeji, ať se vám to povede všechno zvládnout k vaší spokojenosti.