pervitin-abstinence
pami
Dobrý den,nedávno jsem vám psala,manžel již třetí týden abstinuje-je závislej na pervitinu,dvakrát jsme navštívili poradnu,byl na kinezce.V práci je spokojený,koupili jsme si brusle a chodíme bruslit,protože má pořád potřebu něco dělat,pustili jsme se do rekonstrukce ložnice,volný čas jsem přizpůsobila jemu,dělám v podstatě co chce ,chce na procházku-jdem,na brusle-jdem,k rodičům,nakoupit,spát ...atd.,přesto to zvládáme celkem dobře,ale má občasné výbuchy vzteku,nesmyslně řve,nadává mi za hlouposti-prostě děs,asi po hodině se mi začne omlouvat,je to pro mě moc těžké,mívám pocity,že to nezvládám ,myslíte si,že mi pomůže terapeut? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
domnívám se, že návštěvou terapeuta nemáte co ztratit. Ideální by bylo, kdyby alespoň některá z konzultací proběhla společně i s manželem. Zkuste se obrátit na poradnu, kam manžel dochází, měli by vám doporučit vhodného odborníka, který se na tento typ pomoci specialiuje.
Jinak je určitě dobře, že manželovi pomáháte, nepochybně to pro něj znamená velkou oporu. Na druhou stranu by nebylo dobré připustit, aby se v budoucnu stala manželova abstinence ústředním a jediným tématem vašeho vztahu, kterému se bude podřizovat vše, včetně vašich vlastních nároků a potřeb.
Manžel abstinuje poměrně krátce, jeho občasná rozladěnost a vztek jsou tedy celkem pochopitelné, mělo by se to upravit. Navíc si i on sám uvědomuje, že to takto není v pořádku, což je potřeba ocenit. Bylo by však rozumné ohlídat, aby se to případně v budoucnu nestalo běžnou normou. Snažte se nastavit si a udržet ve své toleranci a pomoci určité mantinely a těch se i držet. Pervitin a abstinence jsou především manželovým "bojem", vy mu můžete být oporou, ale nemělo by smysl, nechat se tím zcela vyčerpat a pohltit. Nepomohlo by to ani vám a nakonec ani manželovi.
Tak se držte a ať to dobře dopadne.