droga
hrosik
dobry den prosim vas poradte mi dcera ma psychycke problemi nakolko dlhodo fajcila marihunu aneskor aj pervitin docitala som sa ze to moze byt toxicka psychoza liecit sa odmieta a ja mam obavy o jej zivot ked pridu na nu tie stavy pocuje vraj hlasy aby sa zabila a toto pretrvava takmr rok raz je v poriadku a potom sa to znovu vrati drogy prestala brat ped siestimi mesiacmi a aj tak sa to vracia som bezradna neviem co mam robit ako ju prinutit na liecbu ako jej pomoct.da sa to vobec vyliecit?nemoze jej to ostat na trvalo? dakujem za vasu odpoved

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
toxická psychóza je velmi častým jevem u konzumentů pervitinu. Nastupuje pod účinkem drogy, pokud je droga vysazena, postupně její intenzita slábne, až zcela odezní. Zdali je dcera již 6měsíců čistá a i přes to, má potíže typu ,,hlasů" rozhodně by měla co nejdříve navštívit lékaře - psychiatra / nejlépe takového, který má i zkušenosti s konzumenty drog a závislostí /.
Těžko touto cestou objektivně posoudit stav Vaší dcery. Určit diagnosu může pouze lékař a k tomu je zapotřebí především osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou. Rozhodně lékaře vyhledejte co nejdříve. To, že dcera odbornou pomoc prozatím odmítá, neznamená to, že jej nemůžete navštívit Vy a podrobněji se poradit o tom, jak celá situace vypadá a jak by se dalo vhodně postupovat dál.
Doporučuji to udělat co nejdříve. Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.