miminko?
Martinka23
Dobrý wečer...
s přítelem bychom chtěli přiwést dalšího člowíčka na swět, ale bojím se rizika, že by miminko mohlo být postižené..protože každý den kouřím marihuanu a občas si dám perwitin...jak dlouho bych musela přestat drogy užíwat abychom mohli počít zdrawé mimčo...? předem děkuji za odpowěď...;)

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud nebudete brát drogy v průběhu těhotenství, tak by neměl hrozit vážnější problém. Bylo by samozřejmě lepší se drog zříct před tím, než se budete pokoušet otěhotnět. Neb by se mohlo stát, že budete třeba v několikátém týdnu těhotenství, budete dál kouřit marihuanu a občas si dáte pervitin a nebudete ani vědět, že jste těhotná... a to by pak problém samozřejmě být mohl. V zásadě nejhorší důsledky má pravidelné intenzivní pití alkoholu ve velkých dávkách, pervitin by také mohl způsobit nějaké zdravotní potíže nenarozenému dítěti (případně by jeho užití mohlo způsobit potrat nebo předčasný porod), kouření marihuany nemá pro plod fatální důsledky, ale určitě mu neprospívá.
Dle mého by bylo fajn se pokusit přestat hned a zjistit, zda jste schopná nový životní styl bez drog zvládnout - pokud ne, asi by bylo rozhodnutí ohledně miminka dobré odložit do té doby, dokud si nebudete jistá, že svůj život jste schopná žít bez drog. Protože byste se jich měla vzdát nejen po dobu těhotenství a případného kojení, ale samozřejmě i dál. Těžko si představit, že máte malinké dítě a sem tam si dáte pervitin a kouříte denně trávu a zvládáte bezchybně péči o něj. Ono mít dítě není jen o tom, že ho přivedete na svět, ale celý Váš život se od základu změní, protože tu najednou nejste prioritou Vy, ale to dítě, kterému se musíte 24 h věnovat a není to na pár měsíců, ani na rok, ani na dva, je to v podstatě na zbytek života. Takže je celkem dobré se na to připravit a připravit sobě i dítěti dobré podmínky pro start. Tak to ještě pořádně zvažte.
Když byste měla nějaké další dotazy, tak se klidně ptejte.