LSD, marihuana, alkohol
asunta
Dobrý den, měla bych dotaz. Téměř rok mám přítele, u kterého jsem zaznamenala časté střídání nálad chování. Jednou je jak med a po druhé se chová jako ten největší sobec, projevuje se v něm známky agrese a když k němu mluvím stále jako by mě nevnímal,nebo nad nečím přemýšlel a pak se zase chová jako ten nejůžasnější člověk na světě. Vím, že kouří trávu a rád si dá i alkohol,tj. každý den si zajde na pivo a dá si jich několik a k tomu ještě bere lsd.Nevím jestli ještě něco, už tak mi toho přijde až dost.Mám pocit že ho to dost ničí, hlavně psychicky.Zatím se s ním nedá o tom mluvit, vše bere jako útok na jeho osobu.Je nějaké řešení jak mu pomoc?Děkuji moc za odpověd.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
řešení je v podstatě vždy nějaké, ale některé záležitosti se velmi těžko řeší takto přes internet. Obzvlášť v případě, jako popisujete Vy, kdy přítel není moc schopen komunikace na toto téma. Také dosti těžko touto cestou objektivně zhodnotit, jak vážná je situace a jak vlastně přítelova konzumace vypadá. Doporučuji se obrátit na nějaké odborné zařízení specializující se na problematiku závislostí a podrobněji o všem pohovořit. To, že přítel prozatím své potíže nenahlíží a není ochoten odborné pomoci využít, neznamená, že to nemůžete udělat Vy a o všem se více a konkrétněji poradit. Veškerá zařízení pracující se závislými, nabízí ve svých službách mimo jiné i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Nebojte se jich využít. Tyto služby jsou nezávazné, bezplatné,  mnohých případech jich lze využít i zcela anonymně.
Pokud je Vám dostupná Praha, můžete se obrátit na kolegyni, která se na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog specializuje. Zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
tel : 284 824 234, 739 268 527
kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
email : ctrnacta@sananim.cz
pro více info se podívejte sem www.sananim.cz / zadat Poradna pro rodiče PPR /.
Zdali Praha dostupná není, můžete se podívat na další možné kontakty zde www.drogy-info.cz . V rubrice Mapa pomoci po zadání kraje a města, vyhledáte veškerá Kontaktní centra v celé ČR, vyberte si to, které máte nejblíže. Doporučuji nejdříve na uvedená tel.čísla zavolat a dohodnout si termín první konzultace. V osobním kontaktu budete rozhodně mnohem více prostoru probrat vše potřebné a účinněji se poradit.
Zatím se mějte hezky, přeji, ať vše dobře dopadne. Pokud bude třeba, klidně zase napište. Také můžete uvést vhodné město, rádi Vám vhodný kontakt vyhledáme a doporučíme.
S pozdravem, Markéta K.