drogy a těhotnství
Nikita
Dobrý den,
mám dotaz co se týče drogy MDM nevím jestli je to extáze nikdy jsem o tom neslyšela, s přítelem plánujeme dítě a byl se bavit s kamarády a nechal se vtáhnout do požití MDM a mě zajmá jak dlouho to může mít negativní vliv na oraganismus? kdybych ted otěhotněl azajamlo by mě jestli to může mít negativní dopad na sperma a následně na vývoj plodu.. přítel drogy nebere nijak pravidelně ale občas se stane že si něco dá ted to bxlo po dlouhé době není pravidelným uživatelem..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pravděpodobně máte na mysli MDMA (účinnou látku obvykle obsaženou v tabletách prodávaných jako "extáze"). MDMA se dá z organismu zjistit max 14 dní po posledním užití. Nicméně, pokud drogu užil partner, nemá to žádný vliv při případném otěhotnění ani na Vás ani na nenarozené dítě. Pokud byste drogu v průběhu těhotenství užila Vy, tak by mohl nastat problém, ale pokud drogy neberete Vy, tak dítě nijak ohroženo není. Pokud plánujete dítě, asi by bylo fajn si s přítelem ujasnit, že není úplně nejlepší se na večírcích "nechat vtáhnout" do užití nějakých drog... Přec jen se pak po člověku vyžaduje poněkud více odpovědnosti, pokud má doma těhotnou přítelkyni a poté malé miminko, než aby si na párty dal cokoli, co mu kamarádi nabídnou :) Nehledě na zdravotní problémy, které mu může užití nějaké neznámé látky přivodit.
Pokud byste měla další dotazy, neváhejte se zeptat.
Přeji hodně štěstí.