zavislost na pervitinu
Nikky
Dobry den,žiji s přítelem ktery je vic jak 3 roky na pervitinu, ničí nám to rodinu, neustale mě okrádá, rozprodava naše veci do toho prisel o praci jelikož do ni přestal chodit, mame spolu 4mesicni holcicku a nechci ho opustit nikoho jinýho než me nema ale sama uz si nevim rady.chtela bych poradit co bych mela delat cim mu pomoci. na leceni mi vzdycky rekne ze pujde ale nikdy k tomu nedojde i kdy naleham,vždycky rekne že uz toho necha a za tyden uz je to to same, myslite ze pomuže odstehovat se z mesta aby se nestykal s temi lidmi a myslel na neco jinýho? dekuji za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
situace, kterou popisujete pro Vás nejspíš není vůbec snadná. Máte přítele, malou holčičku. Není to však žádná rodinná idylka. Nejspíš leží všechno hlavně na Vás, protože přítel užívá už 3 roky pervitin. Opakovaně Vám slibuje, že s tím přestane, ale ...
Ptáte se, jestli by pomohlo, kdybyste se přestěhovali. Odpověď je jednoduchá - pokud je to Váš nápad, pak mu to nejspíš nepomůže. Pokud to je jeho nápad, pak by to pomoci mohlo ... ale ani to Vám nikdo nezaručí.
Je to nelehká situace. Váš přítel bere drogy. Přišel o práci. Sliby o léčbě neplní a to bez ohledu na to, že máte společně rodinu. Jste nejspíš bezradná a zoufalá. Nic nepomáhá - naléhání, výhružky, slzy, ultimáta, ... vydrží to maximálně týden a pak je vše ve starých kolejích.
Vypadá to dost bezvýchodně. Navíc jste jediný člověk, kterého má. Nechcete ho opustit.
Moje doporučení následující: Nebuďte na všechno sama! Nejste první, ani poslední, kdo se v podobné situaci ocitl a není se za co stydět. První krok - napsala jste nám - už máte za sebou. I to chtělo kus odvahy. Musela jste si přiznat, že máte problém, který je nad Vaše síly. Teď by to chtělo zajít si pro radu k odborníkům osobně. Budete tam moci probrat celou svou situaci, zjistit jaké má možnosti Váš partner, ale i jaké možnosti máte v téhle situaci Vy. Jestli tam chvíli vydržíte chodit, nejspíš se Vám postupně alespoň trochu uleví. Ale určitě se nic nevyřeší hned.
Napsala jste, že jste z okolí Náchoda. Přímo tam jsem však žádné zařízení nenašla. Zkuste se podívat sama na města, která máte v dobrém dosahu. Kontakty najdete na www.drogy-info.cz nebo www.drogy.net. Kdybyste nepochodila, napište mi znovu.
V tuhle chvíli Vám držím palce.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.