mimi
JJ
Můj partner nikdy nebral drogy. Já byla ta špína co si dávala do těla jed. Teď je vše ok,s přítelem jdeme společně bydlet,oba máme práci. Možná bychom chtěli do roka miminko, ale to vše žáleži na finanční situaci a taky hlavně na mě. Je mi 24 a mu 31.Potřebuju vědět, jak dlouho se tělo čistí od pervitinu,doba braní 2 roky.Poslední rok byl kritičtější, časté braní...ted je po všem. Teď jsem si našla hodně koníčku na volný čas,takže nemám ani na to chut a čas. Chci mít a toužím jednou po rodině a hlavně chci mít zdravé dítě. Prosím poraďte mi.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
tělo se od pervitinu očistí poměrně snadno. Horší to bývá s psychikou. Za užíváním drog často bývají i jiné problémy, nebo se postupně k braní přidávají. Lidé s drogovou minulostí mívají po vysazení problémy nejen se spaním, nalezením nových zájmů, známých, práce, doplněním vzdělání, partnerskými vztahy apod. Často jsou to také deprese, nízké sebevědomí,...
Brala jste dva roky, poslední rok docela intenzivně. Na to, že je Vám 24 let, to není zrovna málo. Nevím, co Vás k drogám přivedlo. Nevím, jak dlouho abstinujete. Co se vlastně stalo, že jste s drogami praštila. Ani co se děje, že přemýšlíte v současnosti o rodině. Vím toho o Vás prostě příliš málo, abych Vám jednoduše poradila. Proto bude moje rada trochu obecnější.
V prvé řadě by to tedy chtělo vyčistit si tělo. K tomu by mělo stačit de facto jen pár měsíců, někteří odborníci zmiňují až rok.
V druhé řadě by bylo dobré zaměřit se na psychiku a dát se dohromady. Nejen pro to, abyste měla jistotu, že se k drogám už opravdu vracet nebudete. Ale i proto, abyste sama porozuměla svojí minulosti a vlastně i současné touze po rodině a dítěti. Prostě abyste měla "jakous-takous" jistotu, že víte, co děláte, a co a proč chcete. V tomhle případě bych Vám poradila obrátit se na nějakého psychoterapeuta. Můžete zkusit zapátrat ve Zlatých stránkách, nebo hledat nejbližčí doléčovací centrum, kde by takové služby měli nabízet (na objednání a zdarma). Kontakty najdete na www.drogy.net a nebo dejte vědět, odkud jste, mohla bych Vám někoho doporučit.
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.