tralgit
janne34
Zdravím,ráda bych radu,manžel již 3roky užívá lék jm.Tralgit-nejdříve měl gtt.100mg,po konzultaci s jeho oš.lékařkou jsme usoudili,že bude vhodnější nižší kalibr,takže mu předepsala Tbl.50mg Tralgitu,jelikož se však prav.u něj vyvinula závislost,nevím jak to řešit sama,lékařka mu nadávkovala 2x1tbl. napíše 2bal.což je na 20dní,pochopila by jsem,že při bolestech užije více než ta 2tbl.,ale aby už za týden nebo za 10dní potřebuje další balení a oš.lékařka mu je vesele předepisuje dál,na mé apely,aby ho poslala na vyšetření k odb.lékaři/zánět sed.nervu/nereaguje,posílá ho na psychiatrii,s touto alternatívou však souhlasit nebude,jak je možné,že třeba na tak časté předepisování tohoto léku u jedného pac.nereaguje pojištovna,vždyt by jí snad z lékařského hlediska mělo být jasné,že kolik peněz dávají za tyto léky co mám dělat měla bych skusit lék.komoru kvůli lék.kodexu,nebo jenom upozornit na pojištovni časté předepisování

Odpověděl: Jakub Minařík
No, stěžovat si můžete na obou místech. Nicméně se nemohu zbavit dojmu, že by si měl stěžovat váš manžel. I když chápu vaše spravedlivé rozhořčení a nijak se nechci zastávat kolegyně - nemohu se zbavit dojmu, že výsledek preskribce tralgitu je interakce mezi lékařkou a pacientem, tedy vaším mužem.
Stran specializovaného vyšetření - nepochybně, pokud trpí manžel zánětem sedacího nervu, tento by se měl léčit. Pokud jeho lékařka jej nechce na vyšetření odeslat - manžel tam může dorazit sám, resp. objednat se a jít se nechat vyšetřit u specialisty, aby se svých obtíží zbavil a přestal užívat tralgit.
Ohledně psychiatrie - tak jak situaci popisujete - asi kdybych tyto informaei dostal od praktického lékaře s žádostí o konziliární vyšetření - objednal bych pacienta s pocitem, že se jedná o jednoznačnou indikaci.
Koneckonců mě napadá řešení - možná, že by stačilo, kdyby si manžel našel jiného lékaře, pokud je s péčí kolegyně nespokojený.