závislost
šakal
dobrý den, po jak dlouhé době si člověk může být alespoň trošku jistý, že není závislý, když neužívá šňupáním pervitin, od doby kdy ho užil na posled (celkem asi 6x za poslední 3 měsíce) - poseldní zkušenost asi 2x za poslední měsíc.
díky za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
závislost je z pohledu lékařů nemoc - mluvívají o ní jako o chronickém a recidivujícím onemocnění. Aby mohl lékař tuto nemoc diagnostikovat, musí dotyčný splňovat několik kritérií - více si o nich můžete přečíst např. na http://old.lf3.cuni.cz/drogy/articles/lecba.html.
Ve svém dotazu se ptáte, jak je na tom se závislostí člověk, který za poslední 3 měsíce užil pervitin šňupáním 6x, za poslední měsíc 2x. Abych si udělala alespoň zevrubnou představu o tom, jak na tom dotyčný je, potřebovala bych vědět víc. Z Vašeho dotazu mi není jasné, jak často a jakým způsobem užíval dotyčný pervitin dříve, ani jak to má s dalšími drogami. Zajímala bych se o jeho záliby, školu, práci, spokojenost se svým životem apod.
Užívání jednou za 14 dní rozhodně není abstinence. Ale jak to má dotyčný se závislostí, podle takové informace odhadnout nelze.
Možná není až tak podstatné, jak často dotyčný užívá, ale zda je jinak se svým životem spokojený a umí si ho plnohodnotně užít i bez drog. Jednoduše - jestli považuji za jednu ze svých největších kratochvílí v životě braní drog, nejspíš něco není v pořádku.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.