Chráněné bydlení
Macek
Ahoj,
nevím,jak mám začít.
Momentálně jsem v léčbě,kterou asi ukončím příští rok v dubnu a zatím ještě nevím,jak to vše bude dál.
Ale uvažuji o chráněném bydlení,jak v tomto případě mám pokračovat.
Je mi 29let a bral jsem drogi asi 15let,převážně opiáty.
Za vyřízení předem děkuji.
S pozdravem Martin L.

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den, Martine.
Je určitě fajn, že jste se rozhodl léčit a zvažujete i jak dál do budoucna. Lze předpokládat, že po patnácti letech na opiátech to nebylo a není nic jednoduchého a je rozumné si s tím nechat pomoci odborníky na léčbu závislosti. Chráněné bydlení s doléčovacím programem je určitě optimální řešení po ukončení pobytové léčby, neboť návrat do běžného života se všemi stresy a povinnostmi nebývá úplně snadný a je rozumné mít v dosahu někoho, kdo vám pomůže abstinenci ustát a také řešit praktické otázky stran např. zaměstnání, bydlení, případných právních a zdravotních problémů a tak. Ohledně doléčovacích programů se myslím můžete poradit tam, kde se v současnosti léčíte. Nebo se můžete podívat na stránky
www.drogy-info.cz vpravo do rubriky Mapa pomoci a ve vyhledávání zadat "následná péče a doléčování". Část těchto programů poskytuje také chráněné bydlení. Namátkou mě napadá např. DC SANANIM, DC Magdaléna, DC Kladno - Šance.
Pokud byste potřeboval řešit nějaké právní problémy, ať už se jedná např. o dluhy nebo trestní věci z minulosti, můžete se obrátit na Právní poradnu A.N.O., která poskytuje bezplatné právní poradenství i zastupování u soudů v souvislosti s drogovou problematikou. Čímž samozřejmě nechci říci, že nutně máte takovéto potíže, ale po patnácti letech na opiátech je to poměrně obvyklá záležitost. Kontakty na Právní poradnu A.N.O. naleznete na www.asociace.org.
Moc vám držím palce, ať léčbu a vše ostatní zvládáte a život do budoucna se odvíjí podle vašich představ.
PS: Z důvodů zachovávání anonymity klientů této poradny jsem vaše příjmení vymazala.