drogy
bára
Dobrý den,chtěla bych Vás poprosit o radu. Můj bývalý přítel, s kterým jsem byla 7 let již měl problémy s drogami,ale dostal se z toho.Před pár měsíci jsme se rozešli,začali jsme mít nějaké problémy a on začal fetovat zase a když jsem se ptala proč,tak prý,že když je normální a vzpomene si na mě,tak to nezvládá.Problém je v tom,že si našívá a když jsem ho viděla,tak to s ním jde hodně rychle z kopce.Přichází pomalu o byt, i auto.Přišel i o práci.Chtěla bych mu pomoct,protože vím,že je chytrej a šikovnej člověk.Co byste mi prosím poradili?Odstěhovat se od lidí do jiného města?Děkuju

Odpověděl: Jana Marečková
Dobrý den,
ptáte se, co můžete udělat pro svého bývalého přítele, který má poměrně vážné problémy s užíváním drog - alespoň ta ztráta zaměstnání a hrozící ztráta bytu a auta svědčí o tom, že bývalý přítel neužívá jen "rekreačně".
Změna prostředí, známých a způsobu trávení volného času může v abstinenci pomoci, ale zpravidla jen toto nebývá dostačující. Chápu, že vás trápí to, jak si přítel ničí život, ale zásadní je především jeho motivace abstinovat a svůj životní styl změnit a také pro to něco udělat. Pokud to on sám nechce řešit, mnoho s tím nenaděláte. Zkuste si s ním o tom ještě promluvit a navrhnout mu, ať vyhledá odbornou pomoc. Pokud tedy má zájem abstinovat a samotnému se mu to nedaří. Nemusí se hned jednat o nástup do pobytové léčby, může se to pokusit zvládnout ambulantně. Ať se obrátí na nejbližší AT ambulanci, případně kontaktní centrum. Jejich adresář s vyhledáváním dle regionů najdete na www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci.
Je celkem pochopitelné, že ex-přítel rozpad vztahu těžce nese, na druhou stranu se nenechejte manipulovat a podsouvat si, že za jeho užívání drog můžete vy. Váš bývalý přítel je dospělý a zodpovědnost za svůj život si nese on, vy jste zase zodpovědná za ten svůj.
Přeji hodně štěstí.