jaja
ja
mozna muj dotaz sem nepatri,ale zeptam se i tak.ja jsem ta co obvykle radi,ale mne nema kdo.drogy jsem brala,ale prestala jsem stym kdyz jeste nebylo pozde.sama od sebe.pomalu 6 let jsem cista,ale dostavuji se mi veci,kuli kterym jsem zacala.je to muj vzhled.vim jak to zni,jak u typike zakomplexovane pubertacky,ale tenhle problem je vaznej,jde o vadu vzhledu.tyke se to stavby obliceje.jakdyby vrozena deformita.nemuzu se stym naucit zit,hlavne proto,ze jsem holka.zivot zvladam,ale za posledni rok se mi nechce takhle fungovat.zivot kdyz jsem mezi jinymi lidmi je pro mne ponizujici.chtela jsem to skoncin naveky,,at uz rychlo,nebo pomalu,clovek se takhle neciti kdyz bere alespon tak blbe.....alespon ma iluze...vypadam,ze jsem srovnana,jsem chytra,ale bohuzel na prvni pohled zruda,,,

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
z Vašeho dotazu není jasné, jak souvisí užívání drog před 6 lety, s tím, co prožíváte v současnosti. Napsala jste o sobě velmi málo. Vlastně ani nevím, odkud jste, kolik Vám je let, jak Váš vzhled vnímá okolí apod.
Sama píšete, že Váš problém na první pohled možná vypadá, jako typická potíž puberťačky. Nejsem schopná takhle na dálku posoudit, jak moc jsou Vaše obavy opravněné, a jak moc jde o Váš subjektivní kritický dojem. Nemůžu vycházet z ničeho jiného, než z toho, co píšete.
Vypadá to, že jste silně nespokojená se svým vzhledem. Došlo to tak daleko, že jste přemýšlela o sebevraždě. Ve společnosti se cítíte špatně, ponížená. Při pohledu na svůj obličej máte pocit, že jste deformovaná.
Píšete, že jste většinou ta, která radí druhým. Vy se však nemáte s kým poradit. S tím by bylo dobré začít a změnit to. Nejen že by Vám v tuhle chvíli mohla pomoct psychologická, terapeutická nebo psychiatrická péče, abyste překonala to nejtěžší období, ale dneska už přeci existují i kliniky, kde mohou Váš vzhled do velké míry upravit. Byť to není nejlevnější záležitost, není ani nedosažitelná. Zkoušela jste se poohlédnout po pomoci v těchto oblastech? V Praze a dalších větších městech už by mělo být možností spousta.
Sebevražda je řešení, na které máte plné právo, na druhou stranu je možné, že takovým řešením ublížíte lidem, na kterým Vám záleží. A hlavně, se takové "konečné" řešení, bere těžko zpátky. Tak proč před tím nezkusit něco jiného?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.